Sayfalar

10 Ağustos 2012

KIZILCIKLAR



Yıllar ama çok yıllar sonra bu gün kızılcık aldım.......
Ben kızılcığı severmiyim ?
Pek değil .... ama aldım işte .... sen severdin diye....sahi severdin demi ?.... sen gibi geldiler  bana ... seni hatırlattı...senin gibi güzel ..ama yedikçe aralarında ekşileri çıktı ..bu hali de  sen gibi.....Boğazım düğümlendi gözlerim yaşardı .... yaşlar yuvarlandı akıverdi öylece sessiz.....kimseler görmesin diye sakladım.....hep olduğu gibi....
O günler geldi aklıma sanırım yine bu aylardı kızılcıkların bol olduğu mevsim ..... mevsim işte ne önemi var kızılcık mevsimi diyelim .....Balkona taşardı dalları kızılcık ağacının, meyvelerini  toplar marmalat yapardın..... ben tadını pek sevmezdim ama sen yaptın diye yerdim.....Şimdi kızılcıkları tolayıp marmalat yapan yok hatta o ağaç bile yok .... bu seferde ben yapsam, sen ben yaptığım için yer misin ? imkansız demi....evet imkansız.....
artık ne sen, ne o ağaç ne de marmalatların  var.....Sadece  kızılcıklar var ,onlarda bu gün var yarın yok ....
Dokunduğum baktığım her yerde sen varsın ama yine yoksun.... hep olduğun gibi......
Kızılcık marmalatı yapmayacağım, sen severdin diye, bıraktın gittin ya kızgınım sana , rahat uyu gittiğin yerde.....kırgınım sana , yine zamansız apansız çekip gittin diye......Bıraktın beni tek başıma ....
Aldığım kızılcıklara gelince , bir kaç tanesini yedim sen severdin diye kalanı öylece duruyorlar kasede sen severdin diye........bilirsin ben pek sevmezdim ....sahi ben sevmezdim demi ? o nedenden  mi yıllarca hiç kızılcık almadım yoksa sen alırdın da gerek mi kalmazdı....Bu gün aldım işte seni bana hatırlattığı için....sen severdin diye....

Bu yazı  Almanya'da çalıştığı, çocukluk yıllarım  onsuz geçtiği ve kesin dönüş yaptıktan sonra tam kavuştum derken zamansız kaybettiğim annem için yazılmıştır ....Bu nedendir ona kızgınlığım....

19 yorum:

Sidney dedi ki...

Bom dia, obrigada pela sua visita, adorei seu blog, uma delicia as receitas, com carinho

Unknown dedi ki...

canım ağlamamak için kendimi zor tuttum.
özellikle de kızılcık çok yakışmış anlattığın ruh haline.
kızılcık şerbeti içer gibi
sevgiler öpüyorum seni...

mine dedi ki...

...

SADE KAHVE dedi ki...

bunu gibi benimde kırgınlıklarım var mesela çocuklarımı hiç sevemedi diye kardeşimin duyununde beni yalnız bıraktı diye bu yaşta hem annelik hemde annnanelik yapmak zorunda kalıyorum diye kızıyorum bende anneme. o yokken eksik kalanlara kızıyorum bende. Yıldız ablacım iki çocukla hayattayken seni hiç kaçırmadan takip ediyordum çok utandım şimdi ben sen yorum yazınca nasıl kaybetmişim ben seni.

kış güneşi dedi ki...

bayram yaklaştığından mı nedir bizden taaa uzakta öbür dünyada olanlarımız burnumuzda tüter.bayram sabahları kahvaltıda yerlerine boş boş bakarız burnumuzun direği sızlar ama yapaçak tek şey ağlamaktır güçümüz yaşlara yeter.hüznün hemen geçti bizlere aynısı olanlara

Unknown dedi ki...

Çok duygulandım annene olan hasretini o kadar güzel dile getirmişsinki ne zaman kızılcık görsem bu yazıyı hatırlıyacağım.Sevgilerimle..

İhlamurcum dedi ki...

Bana da hep annemi hatirlatir,kizilciklar. Gecende manavda gordum, annecim nede guzel marmelad yapardi dedim,mayhos mayhos.Ama elim titredi alamadim, tam6 yil oldu.Evet evet,bende annemi ozledim,hemde cok.

nergis mevsimi dedi ki...

Yıldız'cığım,ağlattın beni.Ben de annemi kaybettim,seni öyle iyi anlıyorum ki.İnsan annesini hiç unutamıyor ama onu hatırlatan bazı şeyler var ki çok daha dayanılmaz oluyor her şey :(

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Yazıyı okurken, içim eridi resmen..Kızılcığa özgü o burukluğu ta yüreğimde hissettim..Allah rahmet eylesin..size de sabır versin..Ben de babasını kaybetmiş biri olarak sizi anlamaya çalışıyorum ...Anne daha başka tabii..

Körfezcadısı dedi ki...

benimde rahmetli kocahalam çok severdi bende ne zaman kızılcık görsem burnumun direği sızlar :(

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

:(((((
canımsınnn sen yaaa. ne diyelim nurlar içinde olsun.

Bu arada ben kızılcığı yıllardır ağzıma koymadımçok da severim rahmetli kayınvalidem ölmeden önce marmelatını yapmıştı en son :((

aslı dedi ki...

allah sabır versin...

VuslaT dedi ki...

ÇOK DUYGULANDIM YILDIZCIM ÇOK...NUR İÇİNDE YATSIN ANNEN..NUR..

funda dedi ki...

Allah yattığı yerde huzur versin. Nurlar içinde yatsın...

TATESAL dedi ki...

Nasıl duygulu nasıl güzel bir yazı ve hissettirdikleri o kadar acı...rabbim mekanını cennet eylesin canım arkadaşım sanada sabırlar diliyorum...

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

Gözlerim yaşararaktan okudum, Anneler nekadar önemli ve değerli dimi ? Allah size sabır versin. Annenizinde mekanı cennet olsun İnşAllah

Fincan Teyze dedi ki...

Allah rahmet eylesin...
Annesiz büyümek çok zordur mutlaka. Gerçi insan her yaşta annesine ihtiyaç duyuyor. Bu sitemde onun için sanırım.Okurken çok duygulandım.
sevgiyle kalın

nergis mevsimi dedi ki...

Ağlayarak okudum yazdıklarını.
Ben de annemi vakitsiz kaybettim. Seni çok iyi anlıyorum.Ama hayat devam ediyor.
Yaprak döker bir yanımız,bir yanımız bahar bahçe.
Bayramın kutlu olsun.Sevgiler...

Börek Tarifleri dedi ki...

başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails