Sayfalar

13 Ağustos 2012

TARÇINLI ÇELENK

Bu tarifi sevgili Sibel'in sayfasında görüp görüntüsüne hayran kalmıştım....
Tarifi aynen uygulayınca sert bir hamur ortaya çıktı biraz margarin biraz süt ekleyince bu kezde sanırım olması gerekenden yumuşak bir hamur elde ettim ama sonuç fena olmadı.....

TARÇINLI ÇELENK

Ben tarifin ölçülerinin dışına çıktığım için esas tarifi arkadaşımın izniyle sayfasından aynen aktarıyorum...
Malzemeler :
2 bardak un
½ su bardağı ılık süt
1 pk instant maya
1 yumurta sarısı
1 tutam tuz
30 gr tereyağ ( eritilmiş )
Arasına sürmek için :
60 gr tereyağ  ( oda sıcaklığında )
4-5 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tarçın
Unumuzun 1,5 su bardağını hamurumuzu yoğuracağımız kase içerisine alalım üzerine maya, tuz ve şekeri koyup karıştıralım. Ortasını açıp tereyağı sütü ve yumurta sarısını ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğuralım bu noktada kulak memesi kıvamından cıvık olursa kalan unumuzdan ilave edelim. Hamur istediğiniz kıvamda ve pürüzsüz olunca kasemizin üzerine nemli bir bez örtüp 1 saat kadar mayalanmak üzere bekletelim. Daha sonra biraz un serptiğimiz tezgahımızda merdane yardımı ile hamurumuzu dikdörtgen şeklinde açalım. Üzeri için tereyağımızı bir kase içerisine alıp şekeri ve tarçını ilave edip çatal yardımıyla iyice birbirine yedirelim. Açtığımız hamurumuzun üzerine bu karışımı bıçak yardımı ile sürelim. Sürme işlemimiz bittikten sonra hamurumuzu geniş tarafından başlayarak rulo şeklinde saralım. Daha sonra rulomuzu enine ikiye bölelim (fotoğraflarla nasıl yapıldığını anlayabilirsiniz). İkiye bölünen hamurumuzu ortasından başlayarak bir sağ bir sola yapara iki taraftan saralım. Sarma işlemi sıkı olmamalı çünkü pişme esnasında hamurumuz kabaracak. Hamuru daire şeklinde büküp iki ucunu birbirine kıvıralım. Üzerine biraz toz şeker serpip daha önceden yağladığımız tepsiye koyup 15-20 dakika bekletelim (tarifte üzerine yine biraz tereyağ ve tarçın karışımı sürüyordu ben yalnızca şeker serptim). 180 derecede önceden ısıttığımız fırında yaklaşık 20 dakika pişirelim. Tepside soğuduktan sonra tabağa koyup servis edelim…
Afiyet olsun..


21 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yıldızcığım bende de başka bir tarif var buna benzer yayınlanmak için sırada bekliyor ellerine sağlık sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

tarçınlı tatlara bayılırım ellerine sağlık nefis olmuştur bu kesin

sibelyalcincom dedi ki...

Yızdızcım görüntüsü gayet hoş eminim ikinci denemende hamurunuda tam kıvamında yaparsın afiyet olsun:) sevgilerimle

LeylaK dedi ki...

Evet tarifi hatırlıyorum ben de görmüştüm. Nefis bir şeye benziyor. Ellerine sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

mmm...
nefiss görünüyor yıldızcımm..:)
sadece tarçının rengi mi bu koyu olan???
eminimm miss gibi kokmuştur ew pişerken bu lezzet.
ellerine sağlık canımm..
sevgileerr..

tarifküpü dedi ki...

Ellerine sağlık çok nefis olmuşlar. Tahine bayılırım. Canım çekti valla...

ilhan dedi ki...

Beni aşan bir tarif. Çok güzel gözüküyor, ellerinize sağlık.

Nurşen Aksoy dedi ki...

çok merak ettim..tarçınlı tatları çok severim..hemen deneyeceğim..ellerinize sağlık..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Görüntü muhteşem tarçının mis gibi kokusu ile eminim tadıda çok güzeldir,ellerine sağlık.Sevgiler..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Tarcınlı yiyecekleri çok severim ellerine sağlık.

sevgiler

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık yıldızcım afiyetler olsun ama kilo olmasın:)

Unknown dedi ki...

tarçınlı tatlılara bayılırım :))ellerinize sağlık nefis görünüyor..

anneanneninemekleri dedi ki...

Değişik bir şekli var denemek lazım,ellerine sağlık,kadir gecen mübarek olsun.

Unknown dedi ki...

Yıldız Hanım; nerde benim 1010.izleyicim demişsiniz. İşte geldim burdayım :)

Tariflerinizi hepsi birbirinden hoş görünüyor.Ellerinize sağlık. Tariflerinizi bundan böyle izlemeye aldım sizde beni izlemeye alırsanız çok sevinirim.

Sevgiler,

Unknown dedi ki...

güzel bir tarif olmuş. eline sağlık yıldızcığım afiyet şeker olsun. sevgiler

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

çok güzel bir tarife benziyor ellerinize sağlık.

Fincan Teyze dedi ki...

ellerine sağlık... görüntü çok güzel...

Unknown dedi ki...

sevgılı arkadaşım,bu harıka görünen lezzeti bu gün bende yaptım.Çok beyedim ve beyenıldı.Bu güzel paylaşımın ıcın çok tsk ederım,ellerıne saglık.

Unknown dedi ki...

Yıldızcığım ; bu güzel tarif için tahın de harıka fikir, kız kardeşimde haşhaşlısını yapalım dedi.Hamur çok güzel her türlü lezzeti içinde barındırır. sagol arkadaşım kolay gelsin.

ihlamurcum dedi ki...

Ben bu çelenkleri evatölyesinde görmüştüm,henüz denemek nasip olmadı.İlk fırsatta deneyeceğim,elinize sağlık.

Börek Tarifleri dedi ki...

başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails