Sayfalar

16 Ağustos 2013

AVAKADO NASIL YETİŞTİRİLİR ?

Avakado çekirdeği çatlatmak sonra dikmek ve yetiştirmek düşünüldüğü kadar zor değil büyük ihtimalle meyve vermeyecek ama yinede yeşerdiğini görmek güzel.....

avakado
Bu üçüncü avokado dikişim ilk diktiğimin boyu ortalama 50 cm kadar olmuştu, gelişimi gayet iyi giderken sıcakların bastırmasıyla birlikte direk güneş ışınlarına maruz kalmasından dolayı yaprakları hızla kurudu :( demek ki direk güneş ışıkları zararlıymış....
İkinci diktiğim avakado da gayet güzel gelişti onu da bir arkadaşıma hediye verdim ara sıra kendisini ziyarete gittiğimde avakadonun alaca gölgeli  bahçesinde büyüdüğünü görmek beni mutlu ediyor...
Ve üçüncü avakadoyu ofiste çatlattım , diktim ve her aşamasını fotoğrafladım.....
avakado çatlatma



Avakado çekirdeğini çatlatmak için küçük bir kabın içine su koyun, çekirdeğin sivri kısmı üste gelecek ve yarısı suyun içinde olacak şekilde kaba yerleştirin ve asla suyunu ihmal etmeyin....
Ya da çekirdeğin üç tarafına kürdan batırarak bardak içine su doldurun ve aynı şekilde ıslak kalmasını sağlayın...
avakado fidan
Çekirdeğin çatlaması ortalama iki ay kadar uzun bir zaman alıyor ki bu aşamada bir hayli sabırlı olmak gerekiyor....
Çekirdek çatlayınca toprağa çok derin olmayacak şekilde dikebilirsiniz tabi toprağın sürekli nemli kalması gerekiyor......

 Çekirdek toprağı aşıp filiz vermeye başlayınca taze filizlerin kırılmaması için dikkat etmek gerekir...


                                       O artık bir fidandır ve hızla büyümektedir.....


Yeni yeni yapraklar vererek gelişimini ilerletmekte....


Ona verdiğiniz emeğe ve gösterdiğiniz sabıra teşekkür edercesine hızla büyümekte..


Ve bir ay sonra yemyeşil iri yapraklarıyla salonda .....
İki aylık çatlatma süresi, bir ay toprak altında filizlenme  dönemi ve son bir ay büyüme aşaması derken  dört ayda  şimdilik gördüğünüz büyüklükte bundan sonra neler olacağını ben de merak ediyorum belli mi olur belki meyve bile verir ...

16 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Yıldızcım süperr...Muhteşem bir şey,doğanın mucizesi...Meyvasını görmek isterim..sevgiler..

Başak dedi ki...

Yıldızcım avakadoyu çok severim. Ne güzel büyütmüşsün. Arkadaşının bahçesindeki belki meyve verir kimbilir yerini sevmiş demek ki.

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

sabrınıza hayran kaldım.. bu kadar zahmetli olduğunu bilmiyordum doğrusu.. ellerinize sağlık.. o da size yeni yapraklarıyla teşekkür ediyor sanki..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ben de önceki yıl diktim hemen de tuttu sonra güneşten yandı:( ben yine odunlaşan o gövdeyi atmadım (üşenmiştim biraz da) sonraki bahar tekrar yeşerdi inanamadım ama bakımını bilmediğimden yine güneş ve dirilmemek üzere acı son bir daha da dikmedim.
ançak çöl bitkileri olur benim balkonda .

senin verdiğin altın çileği arka balkona koydum yanında da biberler ve melisa var şimdilik iyi anlaşıyorlar keyifleri süper:))


inş. meyva da alırsın ağacından.

aysp dedi ki...

aaa baya baya büyümüş. biz de denemiştik ama bizimki hala küçücük ama biz ilk önce sivri yeri yerine dier tarafını dışarda brkmışız :)) bir degeçen gün lafı geçti bizim büyüklerden biri şey dedi avokadonun meyve vermesi için bir dişi bir de erkeği yanyana dikmek gerekirmiş. nekadar doğru bilemem tabi.

Yeşim dedi ki...

Vayy harika heyecanla okudum :) beklerken nasıl da sabırsızlanmışsındır. Belki de meyve verir tatlım :)

ihlamurcum dedi ki...

Hadi bakalım, meyvesini de alırsın inşallah. Yıldız'cım, emeğine sağlık.

Asortik Krep dedi ki...

Avakadoya ne oldu merak ettim :) Birde meyve istiyorsanız bir tane daha dikmeniz lazım.Yani iki ağaç olmalı..

Unknown dedi ki...

Merhabalar.
Ben geçen sene yetiştirmeye başladım. Ama ancak 60 cm uzadi. Bir türlü uzamıyor daha fazla. Ne yapmam gerekiyor. Bu arada toprakta fidanim.

Adsız dedi ki...

Avakadonuz meyve verdi mi merak ettim...

Unknown dedi ki...

. Hass avokado olarak adlandırılan ABD’nde yaygın olarak yetiştirilen avokado türü melez olduğu için çoğaltılamaz. Ayrıca avokado bitkisi 7-15 yıl sonra meyve vermeye başlamaktadır ve tropikal bir ortamı tercih etmektedir

Unknown dedi ki...

. Hass avokado olarak adlandırılan ABD’nde yaygın olarak yetiştirilen avokado türü melez olduğu için çoğaltılamaz. Ayrıca avokado bitkisi 7-15 yıl sonra meyve vermeye başlamaktadır ve tropikal bir ortamı tercih etmektedir

internet kampanyaları dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor bende bir deneme yapacağım.

Kayu Yapboz dedi ki...

Avakadoyu hangi şehirde yetiştiriyorsunuz bilmiyorum ama muhtemelen kışları içerde sıcak ortamda muhafaza ediyorsunuzdur. Kaç derece soğuklara dayanabiliyor acaba ? malum tropik bir bitki.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Benim avokadom sizin resimlerin birinde gördüğüm gibi yaprakları aşağı çöktü... Toparlanır mı sizce? Neden böyle olmuş olabilir? Bilgi vermenizi rica ederim.

mandalincikmazi dedi ki...

isimsiz arkadaşım,
fide henüz küçük ve yaprakları büyük olduğu için olabilir diye düşünüyorum..

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails