Sayfalar

7 Şubat 2013

SÜTLÜ EKMEK ( TENCEREDE )

Ekmek yapmayı seviyorum hele ki şu sıralar perhizde olup tuzsuz yediğim için  daha sık yapıyorum... Pişerken eve yayılan kokusuna, yumuşacık hallerine, içine konan değişik malzemelerle farklı lezzetler yakalamak, şekillere sokmak, kabarışını izlemek .....İşte emeğin en misss kokulu ve sıcak hali...Fırından çıkınca sıcacık oluşu akşam yemeğinin iptal ve gelsin taze ekmek  kahvaltı ziyafetine aracı oluyor....

Neden kalıp olarak tencere kullandın diye sorarsanız ,çünkü evde un az kalınca markete gitmeye de üşenince dolayısıyla hamurda küçük olunca küçük bir kalıp bulamayıp gözüme kalıp olarak küçük çinko tencereyi kestirdim, sonuç gördüğünüz gibi mini ekmek oldu....

sütlü ekmek
Malzemeler :
4 bardak un
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz ( ben kullanmadım )
1 tatlı kaşığı şeker
 1 ½ bardak ılık süt
1 pk instant maya
Üzerine : susam ve çörek otu
sütlü ekmek
Yapılışı : Derince bir kabın içine süt hariç tüm malzemeleri konarak yavaş yavaş ılık süt ekleyerek yumuşak bir hamur yoğuralım ve oda sıcaklığında üstüne hafif nemli bir bez örterek  yaklaşık 20 dakika  mayalanmaya bırakalım..
Mayalanan hamuru tekrar yoğurarak yağlanmış bir kalıba koyalım üzerine susam ve çörek otu serpiştirerek   tekrar mayalanmaya bırakalım..
Not : Benim gibi çinko bir tencere kullanacaksanız tencereyi yağladıktan sonra içine yağlı kağıtta koyarsanız 
pişen ekmeği çıkarmanız daha kolay olur....
Tekrar kabaran hamuru önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim...
                        Afiyet olsun..........


35 yorum:

FERZAN dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık kokusu taaa buraya kadar geldi..:)

herşey tadında dedi ki...

yaa ne güzel
ben daha önce 2 kez denedim ekmek yapmayı ikiside pişince resmen taş gibi oldu fırındanmı anlamadım
şimdi size sorum
fırını nasıl çalıştırmak lazım alt-üstmü? fanlımı?
birde süt ölçüsü 1 bardakmı 1buçukmu?
valla taktım kafaya yapmam lazım eşim tam bir ekmek hastası bayılıyor ona sürpriz olsun;)
ellerinize sağlık gerçekten nefis görünüyor..

nergis mevsimi dedi ki...

Çinko tencere aklıma gelir miydi,sanmam.Sen yapacak ol,ne kalıp ister,ne un az gelir değil mi ?Azmin elinden bir şey kurtulmaz.Eline sağlık,pasta keki gibi yüksek ve düzgün olmuş,şeker hamuru mu kaplasak acaba ?

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerinize sağlık, nasıl güzel kokmuştur.
Sağlığınız nasıl ? Blogu güncelledikce iyi olduğunuzu düşünüyorum.

FERİDECO dedi ki...

CANIM HEP EVİMDE EKMEK YAPMAK İSTEMİŞİMDİR AMA BİR TÜRLÜ CESARET EDEMEDİM FAKAT BU TARİFİ DENİYCEM ÇÜNKÜ GÖRSELLİK HARİKAA:) kocaman öpüyorum ellerine sağlık

sihirlirloklava dedi ki...

evde elmek yapmak gibisi var mı??o mis koku bütün eve yayılınca dayanılmaz oluyor.bu açıdan da tehlikeli tabii..daha çok yiyor insan..eline sağlık..

herşey tadında dedi ki...

çok teşekkürler canım
tüm ayrıntısıyla anlatmışsın
dediklerine harfiyen uyup başarıcam bu kez inşallah
senden aldığımı da söylücem muhakkak emeğe saygı demi;)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Maşallah nasılda kabarmış,ellerine sağlık..Muhteşem olmuş..Evde yapılan ekmeğin tadı bir başka,bende denemek istiyorum,inşallah becerebilirim..

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.Evde hiç ekmek yapmadım ama mutlaka denemek istiyorum..

projecantasi dedi ki...

Nasıl da iştah açıcı görünüyor. Denemeli.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

harika fikir ellerin dert görmesin canım,
birde şu dikkat etmeyi ben öğrensem ne iyi olur ama böyle miss kokulu tarifleri görünce hemen mutfağa gidip birşeyler üretmek istiyorum

Başak dedi ki...

Nasılda güzel kabarmış. Hemen tarifini yazıyorum. Ellerine sağlık canım :)

Unknown dedi ki...

Nasıl muhteşem bir görüntü ellerine sağlık Yıldızcığım.Sevgilerimle..

Ada Deniz dedi ki...

ne kadar güzel görünüyor, sıcacık kokusu buralara kadar geldi:))))

pie kurabiye dedi ki...

Yıldız'cım çok güzel bir ekmek olmuş.Eline sağlık.

Unknown dedi ki...

ayyy bayıldımmm bayıldımmmmm gerçekten ne kadar güzel kabarmış.kokusu burnuma geldiiii..ellerine sağlık.......

kış güneşi dedi ki...

Evde bende yapıyordum elektrik fazla gelince bıraktım ama sizinkini görünce içim gitti ya eline sağlık canım çinko tencerede iyi olmuş aklınla bin yaşa

kış güneşi dedi ki...

Evde bende yapıyordum elektrik fazla gelince bıraktım ama sizinkini görünce içim gitti ya eline sağlık canım çinko tencerede iyi olmuş aklınla bin yaşa

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

benzer bir tencerem var denemek isterim ama benim diyette unlu mamuller yok:)) bir sonraki aşamada belki buğday unuyla denerim:)) ellerine sağlık canım.

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

İyi ki bu tencerede pişirmişsin canım, çok şirin görünüyor :)Ellerine sağlık..

aslı dedi ki...

süpper görünüyor, elinize sağlık :)

annemahsustan dedi ki...

Çok güzel olmuş, deneyeceğim bunu.
Ellerinize sağlık.

MAZES dedi ki...

ben de evde ekmek yapanlardanım,pişerken o muhteşem kokuya bayılıyorum,seninkisi çok güzel kabarmış,maşallah diyeyim,gözüm kaldı ,ellerine sağılık.

AsOrTiK dedi ki...

kendi ekmeğimi yapmak istemişimdir hep. sanırım bunu deneyeceğim. umarım bu güzel görüntüyü ben de elde edebilirim:) elinize sağlık.
şu anda bu güzel kokuyu alır gibiyim:))
sevgilerimle

nalan dedi ki...

sonuç harika. ellerinize sağlık. bir de ekşi maya deneyebilirsiniz. ben öyle yapıyorum. bir sonraki sefere kadar kuzu kuzu bekliyor beni maya.
unu da bu tam buğday ve çavdar unu www.toprakana.com.tr adresinden alıyorum. eski usul değirmende çekilmiş undan ekmek gibisi yok.
hele bir de dediğiniz gibi evi kaplayan o bereketli koku gibisi hiç yok.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım şahane bir ekmek olmuş bu:)
ellerine sağlık:)
bende makinemde kendim yapıyorum:)
sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

Maşallah harika olmuş,
bu tencereler eskiden çoktu ama şimdi pek yok galiba
ellerin dert görmesin

YETENEK-SİZİN dedi ki...

Ne güzel kabarmış abla, maşallah

mine.tozanlioglu dedi ki...

yapmışsın gene yapacağını bayıldım amanın bu bizim evde nasıl bir anda biter ellerine sağlık canım

Türkan dedi ki...

Merhaba ..tencerede ekmek fikrini çok beğendim.Ayrıca kardeşinizide çanta projesi içn tebrik ediyorum.

Türkan dedi ki...

Merhaba ..tencerede ekmek fikrini çok beğendim.Ayrıca kardeşinizide çanta projesi içn tebrik ediyorum.

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

nefis görünüyor...

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Kokusu buralara kadar geldi:)

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerinize sağlık ekmeği çok beğendim.görüntü süper...

sarımutfak-hande dedi ki...

hey maşallah
harika olmuş ne kadar güzel kabarmış
ellerine sağlık

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails