Sayfalar

5 Temmuz 2012

KETTLE VE BENZERİ SU ISITICILAR NASIL TEMİZLENİR?

Kettle ,çaydanlık ,  biberon sterilizatörleri ve benzeri ısıtıcı aletler zaman içinde kireçlenebilir ...
Aletin daha verimli çalışabilmesi için çeşitli temizlik ürünleriyle temizlenebilir ancak ne kadar sağlıklı özellikle de biberon sterilizatörleri için ? Kimyasal madde ile temizlenen bir alet iyice durullansa bile ya çevreye verdiği zarar ? Zaten yeteri kadar deterjanlarla çevreye zarar vermekteyiz en azından doğaya küçük bir katkımız olsun derim ve yıllardır kullandığım  ekonomik ve pratik bir yöntemi paylaşmak isterim....


                                                KETTLE NASIL TEMİZLENİR ?

Bunun için sadece bir kaç parça limon tuzuna ve su ihtiyacımız var...
Kerç tutmuş kettllenin veya çaydanlığın içine fındık büyüklüğünde limon tuzu ve kreçli kısmı bir parmak geçecek kadar su koyup kaynatalım ,kreçlerin kısa sürede çözüldüğünü göreceksiniz eğer kalın bir kreç tabakası varsa işlemi tekrarlamanız gerekebilir....



Sonrasında aleti durulayıp gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz....
Kolay gelsin.........

23 yorum:

VuslaT dedi ki...

YILDIZCIM ÇOK FAYDALI BU BİLGİLER. TEŞEKKÜR EDERİZ. SEVGİLER CANIM BENİM..

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Aynı yöntemi kullanıyoruz ve sonuçtan çok memnunum.Limontuzu gerçekten kireci iyi temizliyor ve çok pratik:)paylaşım için teşekkürler...
Ayrıca sayfanızdaki reklam kutucuklarında eleserine eklediğim ürünlerin dördününde yayınlanması gurur verici :)) sevgiler...

Burcu Kayhan dedi ki...

Süper fikir,bundan sonra böyle deneyeceğim.Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

bende bu işlemi elma sirkesiyle yapıyorum..

Unknown dedi ki...

Ben de yillardir ayni yöntemi kullaniyorum... Gercekten cok güvenilir.... Paylasiminiz icin cok tesekkürler... Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

çok faydalı oldu teşekkürler, Berrin

buzlubadem dedi ki...

teşekkürler, bazen sirkeyle yapıyordum bazen de kireç çözücüyle. Bunu duymamıştım :)

Ada Deniz dedi ki...

Ben de sirke ile yapmıştım ama tam olarak çözümlenmemişti sorun. Ki çok da kireçli olmadığı halde. Bir de bunu deneyeyim, teşekkürler:))

Unknown dedi ki...

ben de limon tuzu kullanıyorum çok pratik ...ayrıca limon tuzu yoksa sıkmış olduğunuz limonun kabuklarını da kaynatsanız aynı işi görüyor ...sevgilerr

Banuca dedi ki...

Alışveriş listeme hemen limon tuzu ekliyorum :)
Ben sirke ile temizliyordum ama kaynamış sirke kokusundan nefret ediyoruuum :(

Oglak Kizlari dedi ki...

Gerçekten mi.
Nuray da şahit yani.
Ammmaaaa cam kettle kullanmanı hararetle tavsiye ederim.

Paylaşım yine süper. Sağol

Minnettar anne Çiğdem

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım ben bmiyordum .çok teşekkürler paylaşım için hemen içeri gidip deniyorum

gelibolu17 dedi ki...

bende öyle yapıyorum canım senin gibi,işe yarıyor gerçekten :)

nasılsın bu arada?
öpüyorum seni kocaman hayırlı cumalar selamlar :)

Ayşe Seher Mutfakta dedi ki...

çok güzel bir yöntem deneyeyim bende..teşekkürler
Sevgiler

ayseher.blogspot.com

FERİDECO dedi ki...

Verdiğin güzel fikir için teşekkür ederim canım ben sirke kullanıyorum ama pek fazla sonuç alamıyordum bunu deniycem,sevgiyle kal..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ABLACIM BENDE LİMON TUZU İLE TEMİZLİYORUM.
ÇOK SAĞLIKLI.
SAYGILAR.. ÖPTÜM..

mine dedi ki...

abim kireç çözücü kullanır hiç içime sinmez hep kalıyormuş gibi geliyordu sirkeyi duymuştum ama bu süpermiş teşekkürler üstüne teşekkürler bunalıp bazı şeyleri atmışlığım bile var biliyor musun sırf kireç çözücü kullanmayayım diye hiişt evdekiler duymasın : )

Unknown dedi ki...

çok iyi bir fikirmiş gerçektende bayıldım ben buraya:)

Seçil dedi ki...

limon tuzunu yıllarca kullandım kireç gidermek için :) ayrıca kettle ın kirecini giderdikten sonra o suyu bulaşklığıma,musluğuma filan dökerdim.bir de ayda 1 kz filan bulaşık makinamın deterjan gözüne koyup,makinayı boş olarak çalıştırırdım.herşeyi temziliyor :) sonra evime su artıma cihazı taktırdım ve pek kireç sorunum kalmadı

BENDENÇEŞİTLEMELER dedi ki...

merhabalar bende sirke kullanırım çamaşır makinesinde de kullandığım olur çamaşırları yumuşacık yapar sakın kokusundan ötürür diye bir şey düşünmesin çamaşırlar kururken koku falan hiç birşey kalmıyor
makinanın kirecini de temizliyor...))
bende baklerim

Fatosca Tadlar dedi ki...

Canım süper bir fikir gerçekten. Sirkeyi biliyordum fakat limon tuzunu hiç duymamıştım. Hemen uyguluyorum:)) Bu kıymetli bilgi içinde çok teşekkür ediyorum...
Sevgiyle kal. Bana da beklerim....

Adsız dedi ki...

biz öğrenci evinde denedik bu siteden gördükten sonra, 0,3-0,5 mm kalınlığındaki kireçler 10 seferde falan geçti :D ama sonra demirlerinin paslı olduğunu gördük :S keşke yapmasaydik :D

Adsız dedi ki...

limonsuyu, porçöz, sirke hepsini defalarca denedim ama tamamiyle geçmiyor. kattle nin dibinde çok kalın dağ gibi duran bir yer var orası haric heryer temizleniyor. resmen kayaya dönüşmüş. olmuyorrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails