Sayfalar

9 Ağustos 2012

KIRMIZI KÖZLENMİŞ BİBERLİ ÇÖREK

Kırmızı közlenmiş biber ile çörek yapılır mı ?
Her yemeğe ayrı bir lezzet ve görünüm katan kırmızı biberi elbette çöreğe de yakışacağını düşündüm ve biraz ondan biraz da bundan derken ortaya nefis çörekler çıktı....

kapya biberli çörek



Malzemeler :
1 bardak ılık süt
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 pk instant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un

İç malzemeler :
4-5 adet közlenmiş kırmızı biber
1 bardak çökelek
1 yemek kaşığı çörek otu

Yapılışı : Ilık süt ,şeker ve instantmayı bir kase içinde karıştırarak 10 dakika kadar bekletelim...
Derince bir kabın içine sıvı yağı, yumurtayı ve kabaran mayayı da koyup karıştıralım....
Azar azar un ve tuzunu da ilave ederek aldığı kadar un ile yumuşak bir hamur oluşturalım ve 30 dakika kadar hamuru mayalanması için üzerini örterek oda sıcaklığında bekletelim.....
Kabaran hamuru tekrar yoğurarak unlu tezgah üzerinde ½ cm kalınlığında merdane ile açıp içine önce közlenmiş biberleri daha sonra çökeleği ve çörek otunu da serperek rulo yapalım....

Kırmızı biberli rulo


Hazırladığımız rulodan iki parmak genişliğinden kesip yağlanmış tepsiye ters çevirerek dizelim....


Bu şekilde de ortalama 15-20 dakika kadar bekletelim....

200 derece önceden ısıtılmış fırında üstü kızarınca kadar fırınlayalım....
                    Afiyet olsun..............




17 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik degisik güzel bir tarif .

Ada Deniz dedi ki...

çok hoş görünüyorlar ellerine sağlık:))

Unknown dedi ki...

off off off.. bu görüntüye ne söylenir bilemiyorum..ekrandan elimi sokup ordan birkaç tanesini alasım geldi..ellerinize sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık kırmızı beyaz uyumlu süperler

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

bibersiz halini çok yaptım ama bunu hiç denemedim ellerine sağlık ilk fırsatta mutlaka yapacağım:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

YILDIZ ABLAM SENİN ÇÖREKLER BAKMALIK OLMUŞ KIYAMAM YEMEYE MAŞALLAH SANA...

Fatosca Tadlar dedi ki...

canım merhaba çörekler harika olmuş:)
hiç denenemiştim kapya biberli fikir süper.. En kısa zamanda denemek istiyorum.
sevgiler...

Burcu Kayhan dedi ki...

Bence olmuş,hem de pek güzel olmuş.Canım şahane görünüyorlar,ellerine sağlık

MAZES dedi ki...

arkadaş ziyayetlerine başladım,ben yok iken ne güzel şeyler yapılmış,şu anda bu koz biberli poaçaya bakıyorum....hesaplıyorum hangi gün yapayım...herhalde haftaya ,bu günlerde çok işim var,ellerine sağılık,her şey nefis...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çörekler nefis görünüyor, kırmızı biber çok yakışmış canım fikrine sağlık. Bende deneyeceğim inşallah. Sevgiler...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok güzel olmuş...çok severim kırmızı biberi..her şeye yakışıyor..

muhabbetsofrasi dedi ki...

görüntü harika

eline sağlık

Unknown dedi ki...

Kırmızı biberi her şekliyle çok seviyorum bu tarifide mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık.Sevgiler..

pasta karnavalı dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ...

LeylaK dedi ki...

of of onun her türlüsü yenir :) harika.

Börek Tarifleri dedi ki...

başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bunu da denemek istiyorum Yıldızcım, nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım :)

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails