Sayfalar

27 Mayıs 2011

KEK TENCERESİNDE POĞACA






Uzun zamandan beri kek dışında kek tenceremde değişik bir şeyler yapmamıştım ..

Kek tenceresi , nasıl kullanılacağı ve neler yapılabileceği hakkında Türkiye genelinden çok mail alıyorum ...

Bu nedenle kek tenceresi ile ilgili daha çok post yayınlamaya karar verdim.

Kek tenceresinde ilk poğaça denememi bana özellikle İzmir ve Karadeniz bölgelerinden soru ,fikir ,istek ve düşünceleri mail yazan ziyaretcilerim için yaptım ayrıca kendilerine övgü dolu mailleri için çok teşekkür ederim...
Kek tenceresinde poğaca yapmak için özel bir tarife gerek yok bildiğniz gibi poğaça malzemeleri aynı sadece ölçüleri yarıya düşürün veya malzemeleri tam kullanarak bir kaç seferde pişrebilirsiniz....
Yinede illede tarif isteriz diyenler için daha önce yapmış olduğum poğaça tarifime buradan

ulaşabilir ve yarı ölçülerde yapabilirsiniz...




Hamurunu hazırlayıp avucunuzun içinde şekillendirdikten sonra iç malzemesinide koyup kapatın ve yağlanmış kek tenceresine 1 cm kadar aralıklarla sıralayın üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otuda serptikten sonra ocağın en büyük gözüne ( ocak her zaman kısık olmalı ) koyup pişmeye bırakın...
Pişirme süresine gelince tencerenin ebatları ,ocak ve ne pişirileceğine göre değişebilir....
Ancak piştiğini tencerenin üzerindeki küçük gözleme camlarından takip edebilirsiniz...
Örneğin : Poğaçalar tencereye yerleştirip yan havalandırma delikleri kapalı olarak ocak üzerinde kısık ateşte pişmeye bırakılınca ortalama 20 dakika kadar sonra kabarmış ve üzerleri hafif kızarmış olacaktır ....
Bu aşamadan sonra yan havanadırma deliklerini kek tenceresinin kapağını çevirerek üzerinin kızarmasını sağlamak gerek..Bu işlem 5-10 dakika çok kısa süreceğinden takip etmekte yarar var....
Afiyet olsun....






















Diğer kek tenceresi tarifleri :
Kek tenceresinde çiçek ekmek burada ....
Kek tenceresinde portakallı ıslak kek burada ....
Kek tenceresinde biber dolması burada .....
Kek tenceresinde peynirli kek burada .....
Kek tenceresinde sade kek burada....


Kek tenceresinde çikolatalı kek burada ....


Kek tenceresinde üzümlü kek burada....
Kek tenceresinde mayalı kek burada ....
Kek tenceresinde kek burada .....

24 yorum:

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım,tencere de poğaça pişirme fikri süper.Kısa sürede ne de güzel kabarmışlar.
Sevgilerimle...

xcelis dedi ki...

illk defa duyuyoum kek tenceresini ne müthiş bişimiş ya ellerine sağlık ablacım nefis görünüyor.
iyi haftasonları şimdiden Öpoom

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık maşallah nasılda kabarmışlar öpüyorum.

mandalincikmazi dedi ki...

Hakan,
Ben de kek tenceremenin altına kum koydum hatta toprakta olur,
umarım her seferinde kumu boşaltmıyorsundur...
Tek gözlü tencere alacağını yamışsın sanırım üzerindeki gözetleme canımdan bahsediyorsun bence o camların tek amacı içeriğini takip edebilmek o yüzden bir yada iki camlı olmasının bir farkı olmaycaktır..
Bu arada kek kaç dakikada pişiyor diye sormuşsun inan her zaman aynı zamanda pişmiyor eskiden ben en küçük ocağa koyardım be dediğin gibi 1 saat ve üzerinde pişerdi şimdi dolma gibi şeyleri en büyük ocağa kek türü şeyleri orta boy ocakta pişiriyorum fakat mutlaka kısık ateşte..
Bu arada kutlarım seni yemek yapmaya meraklı ve becerikli olduğunu yazmışsın bundan kesinlikle eminim öyle ki merak ve yorumlarından belli..
Seninde yaptıkların ve yapacakların için ellerine yüreğine sağlık.......

mutfagabuyrun dedi ki...

bende tencerede poğaçayı ilk görüyorum canım.ama harika olmuşlar.çokda kabarmışlar.ellerine sağlık.öpüyorum.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; çok lezetli ve güzel görünüyor,ellerine sağlık, öptüm......sevgilerrrrr....

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor kek tenceresine daha önce hiç rastlamamıştım.
sevgiler yıldızım

Unknown dedi ki...

KEK TENCERESİNİ İLK KEZ DUYUORUM BENDE BAZI ARKADAŞLAR GİBİ:)) NEYSE BU BLOGLAR BİZE ÇOK ŞEY ÖGRETTİ..ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE...

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. değişik bir poğça tarifi.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

adı üstünde kek tenceresini sadece kek yapmak için kullanırdım başka türlü düşünmemiştim, harika bu fikirler eline sağlık canım öpüyorum...sevgilerimle....

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık hepsi çok ilginç tarifler ama kek tenceresi olmayınca deneme şansı pek yok gibi sevgileimle...

mutfaktaki acemi dedi ki...

ellerinize sağlık. poğaçalar nefis görünüyor. bu kek tenceresinin sanırım kül koyularak kullanılan bir de taş altlığı var. aynından annemin de var. küçüklüğümüzde harika kekler yapardı onunla ama şimdi yediğim ve yaptığım keklerde aynı o lezzeti yakalayamıyorum ne yazık ki. annem yıllardır kullanmıyor. onu alayım ve aynı lezzette kekler yapayım bari. aklıma getirdiniz:)

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor, en kısa zamanda deneyeceğim, kek tenceresinde makarnanın tarifini de bekliyorum: ), Samsun'dan sevgilerimle...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bende de var annemin kek tenceresi..Kek ne güzel olur puf puf değil mi Yıldızcım. Hatta ben ekmek denemeyi bile düşündüm ama poğaça gelmemişti aklıma açıkçası..İyi fikir. pOğaçalar da cillop ayrıca haa..Ellerine sağlık tatlım:))

Sanem dedi ki...

Karnım acıktı :(

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Yıldız,
Poğaçalar nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bu tencereleri biliyorum ama hiç kullanmadım, çocukluğumda teyzemde vardı, o da sadece kek pişirirdi.
Fırını olmayan evler için harika bir seçenek.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

süpersin Yıldızcım ellerine sağlık canım özledim yaa.
İstanbuldaydım bir haftadır bu gece döndüm. bir bakınayım dedim hem bendeki yorumunu hem de yazını görünce sevindim. sevgiyle kal canım öpüyorum

mine dedi ki...

bayılıyorum kek tenceresini kullanmana annemin de vardı kullanmalı : ) hele de bu kadar güzel tarifler veren bir hocamız varsa sevgiler...

Adsız dedi ki...

tenceremde kek ten sora yapacağım bi şi he tabi bugün diğer tarifiniz olan dolma yı yapıyorum kek tenceresinde bakalım sonucu yazacam bunu yapıp bununda sonucunu yapacam :)) ellerinize sağlık.. bu arada o kakaolu ıslak kekler var ya kek tenceresinde od ayapılırmı acaba onu da denemek istiyorum bide keki yaptıkan sora hemen çıkarmak gerekirmi tencereden ben hemen çıkarıyorum çıkarmasam yapışır diye krkuyorum margarin var ya donar diye düşünyorum

Adsız dedi ki...

kek tencereleri çok eskiden vardı ama artık yok varsa nerelerde bulabiliriz

Adsız dedi ki...

kek tencereleri nerelerde satılıyor

Adsız dedi ki...

genç kızken komşudan isterdim kek tenceresini ilk kekimi onunla pişirdim ara sıra isterdim tencereyi komşu teyzeden o tencereler artık yok ben bursada oturuyorum satılıyormu acaba almak istiyorum ne olur çok merak ediyorum cevaplarsanız çok mutlu olucam

mandalincikmazi dedi ki...

Sevgili ziyretçim keşke mail adresini yazsaydın bu şekilde ulaşma kolay olurdu neyse sorunu bugün anasayfamda yayınladım umarım yardımcı olabilmişimdir..
link : http://mandalincikmazi.blogspot.com/2013/03/kek-tenceresi-nereden-satin-alabilirim.html
Teşekkürler........

KIRMIZI PAPUÇLAR dedi ki...

Bu tencereden 1 tanede bende var. Annem kendinde olanları bizlere paylaştırmıştı. Sadece alt tabanı yok. Canım anneciğimin biz çocukken fırını yoktu bize ne poğaçalar , pastalar yapardı. Biber dolmasını da ilk sizde gördüm, taban bulabilirsem inşallah deneyeceğim.Sevgiler :-)

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails