Sayfalar

2 Mart 2010

PORTAKALLI ISLAK KEK

Kış boyunca narenciyeye doyduk sanırım bu nedenle olsa gerek son zamanlarda pek yemez olduk, meyve sepetinde öylece kendi kaderlerine terk edilmiş üç adet portakal sanki " bizi kek yap " der gibi sürekli gözüme ilişiyorlardı.....Ben de dayanamayıp Tülin'den aldığım ıslak keki yaptım. Missss gibi portakal kokusu evi sarınca kokuyu alan bizim eve dalmadan önce çuha çiçeğimle portakallı kekin ilk ve son resmi :)


NOT : Tarif aynen Tülin'den kopyalanmıştır ....
Malzemeler :
3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker ( ben 1 bardak koydum fazla şekerli yiyemiyorum )
175gr eritilmiş margarin ( sıyı yağ kullandım )
1 adet rendelenmiş havuç ( dolaba baktım havuç yoktu sade oldu )
1 adet portakal kabuğu rendesi
3 su bardağı un ( ölçmedim sanırım 3 bardak olmuştur )
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilin
Üzeri İçin:
2 su bardağı portakal suyu ( bir bardak çıktı neyse idare ettim )
Bu arada kendime sütlü nescafe yapıyordum bir çay bardağı kadar süt arttı onuda içine koydum :)Yapılışı :
Şeker ve yumurtayı köpürene kadar çırpıp kalan malzemeyi sırayla ekleyip iyice karıştırıp yağlanmış kek kalıbına dökün...Önceden ısıtılmış 150derecelik fırında keki pişirip soğumadan (ben cesaret edemedim biraz soğumasını bekledim )kalıbından çıkartıp portakal suyunu kekin üzerine döküp birgün dinlendirin ( valla yarım gün bile dinlenemedi kekcik ) ve dilimleyerek servis yapın...

Afiyet olsun....
Not : Ben kek tenceresinde pişirdim....

8 yorum:

Şehnaz dedi ki...

BENDE O GÜN BU KEKE BAYILMIŞTIM...SIRADA BEKLİYOR..İNŞALLAH KISMET NE ZAMANA İSE...ELLERİNE SAĞLIK CANIM....AFİYET OLSUN.....

Sevil Şahin dedi ki...

fıstığım ellerine sağlık gercekten nefis olmuş.
afiyet bal olsun..

bilge dedi ki...

harikasın yine yıldızcığım ellerine sağlık bir gün seni ziyarete geleyim yap bana bu güzel keklerden emrivakimi oldu biraz ne...:)))sevgiler...

LEZİZCE dedi ki...

Ay bu tam benlik portakallı tatlara asla hayır diyemiyorum ellerine sağlık canım.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Yıldız'cığım ellerine sağlık bu benim kekten de guzel olmus:)begenıp denemene sevindim..afıyet şeker olsun. sevgiler canımm

Unknown dedi ki...

bayıldım ellerıne saglık cnm :)

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Malzemelerin yanındaki portakallı notlara bayıldım :)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ellerine sağlık,şifalar olsun

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails