Sayfalar

13 Mart 2010

ELMALI MİNİ TART

BİR DİLİM LEZZETLER

Sevgili Alev arkadaşımızın evsahipliğinde bu ayki etkinlik konusu bir dilim lezzetler... Kendisine kolaylıklar diler bol katılımlı ve renkli bir etkinlik dilerim...
Ben de kendisine mini elmalı tartlarımla konuk oluyorum...


Malzemeler :

125 gr tereyağ

2 yumurta

1 çay bardağı şeker

1 çay kaşığı kabartma tozu

aldığı kadar un

İç malzemeler :

3 elma

3 yemek kaşığı şeker

1 su bardağı ceviz içi

1 tatlı kaşığı tarçın

Üzeri için :

2 bardak süt

1 pk vanilyalı puding

Yapılışı :

Tereyağını küp küp doğrayıp diğer malzemelerle birlikte aldığı kadar unla yoğuralım ve yarım saat buzdolabında dinlendirelim..

Bu arada iç malzemelerimizi hazırlıyalım...

Elmaları rendeleyip şeker ile suyunu çekinceye kadar pişirip ocağı kapattıktan sonra içine ceviz ve tarçını ekleyip bir kenara alalım...

Hamurumuzu alıp bir parça korarıp avcumuzda acalım ve yağlanmış tart kalıplarının içine yerleştirip içlerini bir çatal yardımı ile delikler yapalım....

Önceden ısıtılmış orta sıcaklıktaki fırında hafif pembeleşinceye kadar fırınlıyalım....

Biraz soğuyunca kalıplardan çıkarıp içlerine hazırladığımız iç malzemeden koyalım...

Sıra geldi üzerinin pudingini hazırlamaya..

Normalde hazır pudingler 3 bardak sütle hazırlanır ama koyu olması için 2 bardak süt ile yapıp hiç bekletmeden üzerlerine bir kaşık yardımıyla dökelim...

Soğuyunca üstüne biraz kakao seripştirerek birde varsa küçük bir şekerleme gibi bir şeyle renklendirebilirsiniz..

Afiyet olsun.........

12 yorum:

Şehnaz dedi ki...

YILDIZCIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ.....HARİKA.....ELLERİNE SAĞLIK TATLIM....

Unknown dedi ki...

Canım harika ellerine sağlık bir ta
necik aldım çok öpüyorum...

Şehnaz dedi ki...

ÖMÜRSÜN VALLA....BEN HALA PET YAZMAYA FİLAN UTANIYORUM...OYSAKİ TELEVİZYONLARDA BANGIR BANGIR GÖZÜMÜZE SOKUYORLAR...NE YAPİM BENDE MALUM GÜNLER DEMEK İSTEDİM AMA SEN.....FARKLI ANLAMIŞSIN ŞEKERİM....OLSUN FARKETMEZ İSTEDİĞİN ŞEYİ İÇİNE KOYABİLİRSİM....HEMEN İŞLE...O KADAR KEYİFLİKİ.....SEVGİLER.....

Alev dedi ki...

Yildiz
Etkinligime katildigin icin cok tesekkur ederim. Ellerine saglik harika gorunuyorlar...

sessiz kelimeler dedi ki...

Yıldızcığım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar minik minik.Kuçak dolusu sevgilerimle canım.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ÇAY SOFRALARI İÇİNDE ÇOK ŞIK BİR ALTERNETİF

ELLERİNİ SAĞLIK SEVGİLER

Saglıklımutfak dedi ki...

Resim hayal gibi çıkmış yıldızım. eline sağlık sevgiler canım

Özlem dedi ki...

Görüntüsü harika olmuş, ellerine sağlık

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerıne sağlık yıldızım.harıka bır sunum göruntu olmus.sevgiler :)

Benhurum dedi ki...

Öncelikle ellerine sağlık görseli çok hoş ve eminim lezeetide öyledir, afiyetler olsun.

Ayrıca yeni temanız hayırlı olsun, özellikle header ve ayraçlara hayran kaldım, hayırlı ve güzel yayınlar dilerim.

Bu arada bloğumda senin için bir ödülüm var, beklerim;)

LEZİZCE dedi ki...

Canımcım tartlar nefis görünüyor ellerine sağlık.Bitanesini alıp gidiyorum.Sevgilerimi bıraktım canım.

rumma dedi ki...

Ellerinize sağlık sevgiler

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails