Sayfalar

17 Mart 2010

DAMLA SAKIZLI KURABİYE

Damla sakızlı kurabiye ilk denemem oldukca lezzetli şiddetle tavsiye edilenler arasında :) Bu sözü çok seviyorum ilk hangi blogcu arkadaşım çıkardı bilmiyorum ama lezzetli tariflere çuk oturmuş....

250 gr tereyağ ( eritilmiş ve ılık )
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı toz haline gelmiş damla sakızı
1 paket kabartmatozu
4 su bardağı mısır nişastası
toparlamak için aldığı kadar un



Yumurta sarıları ve şeker çırpıcı ile çırpılır ve diğer malzemeler eklenerek yumuşak bir hamur elde edilerek dinlenmeye bırakılır....Unlu tezgah üzerinde hamur yarım cm kalınlığında açılarak kalıpla şekiller çıkartılır veya avuç içinde yuvarlayarak yağlanmış tepsiye dizilir...
Önceden ısıtılmış orta sıcaklıktaki fırında hafif pembeleşinceye kadar fırınlanır....
Afiyet olsun.....

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım damla sakızının kurabiye ve tatlılara verdiği aromaya bayılırım
ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

BAYILIRIM . Mutlak yapacağım ve yorumumu o zaman tekrar yazacağım yıldızım . sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık. Bende çok severim damla sakızını....

sessiz kelimeler dedi ki...

Canım ellerine sağlık çokta güzel görünüyor.Benim blog uğramaz oldun.desteğini bekliyorum. Sevgilerimle.

Şehnaz dedi ki...

yıldızcımseninde kurabiyelerin nefis olmuş...tatlım kolalamadım....denteli dikince böyle dik durdu....sevgiler tatlım....

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ya kurabiyeler nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Bir tanecik aldım ve kaçtım.Mutlu kal.

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails