Sayfalar

16 Mart 2010

PAZI SARMASI

Yaprak hariç diğer sarmaları uzun saramıyorum rahmetli anneannemden böyle gördüm böyle alıştım mutlaka muska şeklinde sarıyorum bu da benim tarzım.....
Bu arada sarmalarda çamlık gibi görünüyor :)

Malzemeler :
2 demet pazı
1 su bardağı pirinç
1 kuru soğan
½ demet dereotu
1 yemek kaşığı salça
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytinyağı
Yapılışı:
Öncelikle pirinçi sıcak su ile ıslatalım...
Pazıların saplarını kesip yıkayalım...
Bir tencerede su kaynatıp pazıları batırıp hemen çıkarlım  ( kesinlikle sıcak suda bekletmeyin çok çabuk eriyor )
Pazıları soğumaya bir kenara bırakıp iç harcımızı hazırlayalım ...
Islattığımız pirinçi yıkayıp içine kurusoğan ve dereotunu ince ince kıyarak ekliyelim...
Diğer malzemeleride ekleyip karıştıralım...
Pazı yaprağını alıp ortadaki damarlarını bıçak yardımıyla çıkarıp uzunlamasına ikiye ayıralım ve uç kısmına hazırladığımız harçdan koyup sağa ve sola katlıyarak muska şeklini verelim...
Hazırladığımız sarmaları tencereye yerleştirdikten sonra 2 çay bardağı su ile kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişirelim...En az yarım saat dinlendirdikten sonra servis yapabiliriz ...
Afiyet olsun.........

12 yorum:

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Ellerinize sağlık Yıldız Abla :)
benimde kayınvalidem çok yapar bunu ama o uzun sarıyor. Olsun uzun yada muska her türlü güzel oluyor..

Sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

yıldızım fıstığım ellerine sağlık valla dediğin gibi ufak çamlık ağaçlarına benzemiş ama eminim tadı süperdir.
afiyet bal olsun
sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

ELİNE SAĞLIK YILDIZCIM. GERÇEKTEN ÇAM AĞAÇLARI GİBİ DURUYOR. İNSAN NASIL ALIŞIRSA ÖYLE GİDİYOR HAYATTA HER ŞEY . ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞTİRMEK ZOR. ÜÇGENDE OLDUKÇA ŞIK DURUYOR ÜSTELİK. SEVGİLER

BAL TATLISI dedi ki...

ben pırasa sarmasını böyle nuska şeklinde sararım,sarmanın her türüne varım ve her gün yesen bıkmam.
canım nasılda çekti llerine sağlık

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Güzelim, burnunun dibindeyim deme!

İnsan bi çağırır:) ellerine sağlık ya, harika görünüyor. İlk kez görüyorum böyle muska gibi sarıldığını, değişik gerçekten. Bende istiyommmmmm:)

Canım şablonunu düzelttim.Müsait olunca beni ararmısın, hiç bişeyim olmuyoooooo.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Çok leziz görünüyor ellerinize sağlık..Ziyaretiniz için çok teşkr ederimm kocaman sevgiler

Esra dedi ki...

Lezzeti görüntüsüyle birleşince harika olmuş,ellerine sağlık...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Ellerinize sağlık, harika görünüyor. Pazı sarmasını çok severim, daha önce sayfamda yayınlamıştım ama bu aralar muska şeklinde sarmayı düşünüyordum. Sizde de gördükten sonra ilk fırsatta yapacağım. Afiyetler olsun. Sevgiler.

sessiz kelimeler dedi ki...

Ellerine sağlık ben pazı hiç sarmadım amma sarmalara bayılırım. Muska şeklindede çok güzel görünüyor bende deneyeceğim. sevgilerimle.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Yıldızım harıka görunuyor.ben hıc yapmam bunu ama bızım okulda yemeklerde cıkıyor.fakat bu kadar guzel olmadıgı kesın:)sevgiler öpüldün kocamann:)

paşakızı mutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Harika ötesi.Bayılırım zaten .Sevgiler bıraktım.

mine dedi ki...

tadını tutturabilsem de sarma konusunda neredeyse berbatım bu şekil de her zaman olduğu gibi ilham verici teşekkürler ellerine sağlık

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails