Sayfalar

17 Mart 2010

PHYSALİS * YER KİRAZI

Bu sabah işe gelirken manavımızın tezgahında değişik bir şey gördüm balon çiçeğine benziyordu ne olduğunu anlayamadım ve sordum ... "Physalis "dedi ....Keçinin bilmedi ot karnını ağrıtırmış misali almadan önce biraz araştırdım ......


Faydaları:
Physalis' in, içerdiği keroten sayesinde serbest radikalleri etkisiz hale getirerek yaşlanmayı geciktirici etkisi bulunmaktadır.

Cildi güneşin zararlı etkilerinden ve cilt kanserinden korumaya yardımcıdır. Ayrıca metabolizmayı hızlandırır, kan dolaşımını düzenler.

Orta Amerika, Güney Afrika ülkeleri ve İsrail de üretilmektedir. Ülkemizde de kısmen dahi olsa üretimine başlanmıştır.










Hmmmm iyimiş :) almak denemek lazım peki deneyen var mı acaba?
Tadı şöyle böyle ben denedim diyen...

5 yorum:

Krema Tadında dedi ki...

ilk defa görüyorum bu türünü :))

sessiz kelimeler dedi ki...

Yıldızcım yazını okumadan önce şoyle bir baktım inan toka sandım.Ama sonra okuyunca meyve olduğunu anladım ne kadar farklı duruyor. sayende tanımış olduk.Sevgilerimle.

sessiz kelimeler dedi ki...

Yıldızcım. benim blog uğramışsın teşekküler. Sanada iyi akşamlar.Sevgilerimle.

Şehnaz dedi ki...

ilk kez gördüm....sayende tanımış oldum.....hiç tanımıyorum,ne tadını nede kendisini.....sevgiler....

Mukaddes Sezer dedi ki...

Bende bu gün sofra dergisinin mart 2010 sayısında gördüm ALTIN ÇİLEK diyordu :) Hoş kokulu mayhoş tadıyla genelde pastacılıkta kullanılırmış. Tazesi şekerle pişirilince jel kıvamına gelirmiş:) öyle diyorlar dergide birkaçta tarif vardı.

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails