Sayfalar

24 Mart 2010

PEMBE DOMATES

Pembe domatesi duydunuz mu ?
Çocukluğumda   hatırlıyorumda  rahmetli Dedem Bodrum'da yetişrirdi asıl narinciye yetiştiricisi olduğu için sadece kendi ihtiyacımız kadar dikerdik....

Diğer domateslerden farkı renginin pembe olması, daha büyük ,ince ince kabuklu  ve çok nazik olması bir de tabi lezzeti....


Rahmetli dedemin vefatından sonra onunla birlikte domateslerde tohumlarda yok oldu gitti....
Pek yetiştirici bulunmaz bu domateslerin nedeni çok nazik olduğu için pazara getirip satıncaya kadar eziliyor ve alıcı pek bulamaması oysa ki nasıl değerli bir domates türüdür....
Veee ben bir yıllar sonra bir gün bu domatesler ile bir grupa tesadüfen rast geldim hemen üye oldum...
Bu ağın çıkış hikayesi kısaca şöyle
Pembe Domates Ağı" 2006 yılında bir İstanbul apartmanının balkonundaki "Evde Pembe Domates Serüveni " ile başlayan; daha sonra Türkiye'deki evladiyelik (heirloom) doğal pembe domateslere sahip çıkarak, onları yine doğal yöntemlerle evlerinin balkon veya bahçelerinde yaşatmaya karar verenlerin katılımıyla oluşan ve genişleyen toplumsal ağ...
Bir yıl boyunca bu ağın bir üyesi olarak yetiştirilen domatesleri gelen mailleri izledim artık zamanı geldi deyip ben de tohum istedim sağolsun Nalan Hanım ve Nail Bey tohumlarımı gönderdiler....
Gördüğünüz gibi tohumlarım geldi bir kaç gün içinde dikeceğim ve gelişimini adım adım yayınlayacağım....
Bu yıl kendi yetiştirdiğim domateslerim olacak :)

4 yorum:

yelkenci dedi ki...

Pembe domates;Rahmetli dedeniz zamanında kaldı galiba,ben bodrum turgutreiste yaşıyorum ama gerçekten görmedim buralarda galiba yetiştiriciler kendi aileleri için yetiştiriyor.Bodrumdan sevgiler gönderiyorum.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım bitişiğimdeki yüncü ablanın eşi denizlili yıllar önce ordan getirmişti çok beğenmiştim ogün bugün bir daha karşılaşmadım. bu siteye bende bir bakınayım ilgimi çekti doğrusu.
teşekkürler paylaştığın için.

Adsız dedi ki...

Merhabalar bende Bodrumluyum.(Karaova-Sazköy)Liseyi Bodrum da okudum.Nette gezerken sitenizle karşılaştım.Eskilere özlem bendede çok... ama ne gidenden dönen var nede gelen.Şu an bende İzmir de yaşıyorum.Sevgilerimle Hülya.
hulya.yurttas@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Merhaba sevgili Yıldız'cığım!Bu yazını tesadüfen gördüm.Bende bu pembe domates ağının yazılarını okumuştum ve oraya üye olamamıştım.Bilgisayar yetersizliğim den kaynaklanan nedenlerle....Ben de, Polonez köye gezimiz sırasında köylü kadınların yetiştirdiği domatesleri alıp tohumlarını ekmiştim.İnanırmısın ince kabuklu harika domateslerim olmuştu.Kahvaltıya yettiği gibi birde salatalara bile yetiyordu.
Mis gibi,çoçukluğumun kokulu domatesleriydi.
Bütün bunları balkon kovalarımda yetiştiriyorum ve çok seviyorum.
Biberlerim ise tam kahvaltılık,yemeye doyamazsın...Son iki senedir,memlekete sık sık gitmekten balkonumu ihmal ettim.İnşallah bu yaz yine kolları sıvıyacağım.Öyle böyle 10 kovam bize yetiyordu.Ben aynı zamanda gübremide sebze artıkları ve yumurta kabuklarından yapıyorum.Bu kış büyük bir leğende yine artık biriktiriyorum ki yaza hazır olsunlar diye....İnan o kadar zevkliki,kendimi alamıyorum,resmen köy ayaklıyım zaten.Haberleşirsek,eğer kaldıysa tohumlarından vallahi bir tek de olsa isterim bak!Acaba yine o ağdan temin ediliyor mu?
Hoşça kal canım.

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails