Sayfalar

5 Mart 2010

POĞAÇA

Bahar geldi gelecek kapıyı çalmak üzere ......

Begonvillerim açmak üzere hele sardunyalarım onlar daha da sabırsız....Baharı karşılamak için topurcuktalar.....

Baharı özledim .....

Geçen yıl mayıs ayında begonvillerim çoşup mutfak kapısından içeriye merakla dallarını uzatıp yaptığım poğaçalarlarla poz vermek ister gibiydiler.....

Dayanamadım birlikte çektim....

Şımarık şeyler sizi güzelliğinizle poğaçaları ikinci planda bıraktınız...





Malzemeler :

1 bardak yoğurt

1 bardak zeytinyağı

2 yumurta ( birinin sarısını ayırıyoruz )

1 pk kabartma tozu

aldığı kadar un

tuz

İçine :

Peynir

maydanoz

Yapılışı :

Tüm malzemeler ele yapışmayacak şekilde yoğurulur ve buzdolabında yarım saat dinlendirilir....

Hamur dinlene dursun iç harç hazırlanır.....

Peynir rendelenir ince doğranmış maydanoz ile karıştırılır...

Hamurdan yumurta büyüklüğünde parça koparılarak avcumuzda açıp içine hazırladığımız peynirli harçtan koyup kapatılır...

Yağlanmış tepsiye dizilerek üzerine ayırlıdığımız yumurta sarısı sürülerek çörekotu serpilir...

Önceden ısıtılmış orta sıcaklıktaki fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir...

Afiyet olsun.....

4 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Yıldız'cım eline sağlık begonviller ise muhteşem çok severim bu çiçekleri. 100. izleyicim olduğum için tarifimi yapacağına çok mutlu oldum. O zaman bir önceki cheescakei deneyebilirsin. sevgiler

Unknown dedi ki...

Yıldızcım resim bir harika begonville
ri sevmeyen yoktur sanırım.Poğaçanda
süper ellerine sağlık ama bana hiç
gelmiyorsun:))Çok öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Canım nasıl mutlu oldum anlatamam yo
rumuna kocaman öptüm...:))

Asuman la dedi ki...

hımm nefiiss ama poğaçalar değil begonviller :)

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails