Sayfalar

28 Haziran 2012

GÜZELLİK UĞRUNA ÇEKİLEN EZİYET

Her ne kadar güzellik göreceli olsa da  bana göre burada Çinliler için küçük ayaklı kadınlar daha iyi algılandıklarından  güzellik  uğruna çekilen eziyetten öte insanın kendi kendine yaptığı işkencedir...



Çinli kadınların ayaklarının 1000 yıl boyunca içinde sıkışıp kaldığı minik ayakkabılar neyse ki artık yokmuş ama dönemin izlerini taşıyan yaşlı Çinliler varmış....




Zamanla ayak ikiye katlanarak resmen topukla birleşmiş..


Röntgen görüntüsünde kemiklerin görünümü....


                                              Giydikleri bu özel ayakkabılara " altın lotus "deniyormuş..

Böyle küçük ayaklara sahip olmak için 6 yaşından veya daha küçüklükten itibaren ayaklar bandajla sarılırmış ve ayak ilerleyen dönemde büyüyemez ve küçük kalırmış.....


Kaynak: Sabah Gazatesi

20 yorum:

Nesrin dedi ki...

Ay içim kötü oldu resimlere bakarken.
Bir bunlar bir de Tibet'te boyunları uzun olsun diye halkalar takan kadınlar var, aklım almıyor...

*kelebekana*-* dedi ki...

off off bu kadar eziyette çekemem ..üstelik çok çirkin görünüyor ..

pınariko dedi ki...

ben bu minik ayaklı kadınları gördüm ve şu anda çocuklarına uygulamadıklarına sevindim. ama kırsal kesimde yaşayan bazı çinliler hala bu geleneği sürdürüyormuş....

anne eli gibi dedi ki...

daha evvel bende okumuştum sanırım japonlardada benzer bir uygulama var ama sadece bebekken sıkıyor onlar küçük ayaklı olsun diye ve hepsi gerçekten küçük ayaklı,tuhaf şeyler bunlar ama dediğin gibi güzellik göreceli..

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Selam arkadaşım gerçekden degermi bu eziyete hiçde hoşda degil bende bir belgeselde izlemiştim paylaşımın için teşekkürler

Nil dedi ki...

ay okurken nefes alışım hızlandı. ben ki ayaklarımın büyüklüğünden hep şikayet ederim. Ama şükürler olsun. Bu ne ya?

Unknown dedi ki...

ayy ne kötü...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Bu ne yaa ayak büyük olsa nolur sanki?
İyi ki Çin de dünyaya gelmemişim:)))
Sevgiler...

Nesrin dedi ki...

aman allahım bu nasıl bir şey ya resmen acı verici bir durum :(

KEYFESEYRAN dedi ki...

Sevgili yıldız hiç hoş değil bu güzellik değil bence bizde ne yaparız çocuklarımızın ayakları rahat etsin diye en rahat ayakkabıları seçeriz ben ilk defa gördüm şok oldum teşekkür ederim paylaşımın için

Özgen dedi ki...

İçim bir tuhaf oldu arkadaşım o ne görüntüler öyle acısını ben hissettim sanki

VuslaT dedi ki...

AY O GÜZELLİK DEĞİL RESMEN CAHİLLİK. BU NE İĞRENÇ UYGULAMA. İYİKİ YAYINLADIN YILDIZCIM KİMSE YAPMASIN BÖYLE YANLIŞLAR UMARIM. sEVGİLERİMLE..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:(((
yıllar önce görmüştüm bunları !
hayretten bakakalmıştım.

1.75 boyuma ,böyle bir ayak nasıl olurdu dersin yıldızcım ??
:)))) neyseki 39 ! :=)

allah akıl fikir versin.
çok sevgiler c...

Swotpisces dedi ki...

amaaaa çok kötü yaaaa...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Eeee desene "çin işkencesi" lafı boşuna söylenmemiş Yıldızcım:)))) Adamlar seviyor işkencenin her türünü..

Unknown dedi ki...

insanin akli almiyor:(
sevgiler

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

iyiki bunu sürdürmüyorlar:((((
ben atlamışım bunu .
karnıyarık böreğinde bildiğim dışında birşey varmı diye bakmaya gelmiştim postu yeni farkettim.

TV de benzer bir proğram izlemiştim çok oldu nelere katlanmışler ıyyy.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Ayy görünce benimde içim bir tuhaf oldu. Fena oldum:( Güzellik için çekilri mi hiç. Eziyet nasıl yürüyorlarmış bu şekilde. Ben düşerdim herhalde:))))
Amann yok yok ben almayayım alana da hiççç mani olmayayım.
Akıl karı işler değil bunlar....

mine dedi ki...

töbeee artık yasak neyseki

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

çok ilginç çinlilerin küçük ayakkabılar giydiklerini biliyordum ama bu kadar olduğunu bilmiyordum resmen işkence

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails