Sayfalar

23 Haziran 2012

KARADUT REÇELİ

Geçen yıl bu zamanlarda  karadut şurubu yapmıştım bu yıl karadutlardan reçel yaptım ....
Pazarda satılan kase içerisinde ki karadutlar ortalama yarım kilo kadar geliyor ve reçel yapınca bir küçük kavanoz bir de reçel kasesini dolduracak kadar oluyor şimdilik küçük kaseyi tadımlık olarak denedim kavanozu ise Ramazan Bayramını 2. günü gelecek olan kardeşim için ayırdım.....


Malzemeler :
½ kilo karadut
½ kilo şeker
1 yemek kaşığı limon suyu
Yapılışı :
Karadutlar ayıklanıp nazikçe yıkayıp suları süzüldükten sonra üzerine şeker konarak en az 3-5 saat sulanması için bekletelim....

Sulanan dutları önce harlı sonra kısık ateşte ara sıra üzerinde oluşan köpüklerini alarak ortalama yarım saat pişirip içine limon suyunu da ekleyerek 5 dakika daha pişirelim bu sürenin sonunda reçelimiz kıvam alarak pişmiştir ama yinede iki üç gün daha kıvamlı olaması açısından güneşlendirilmesi iyi olur...Güneşte dahada koyu kıvam alan reçelimizi bir kavanoza koyarak karanlık ve serin bir yerde muhafaza edelim ...



                                                   Afiyet olsun..............

11 yorum:

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık
annemin en sevdiği meyvedir kendileri..

VuslaT dedi ki...

yıldızcım ellerine sağlık.çok severim kara dutu ve her sabah yiyiyorum:) iyi hafta sonları..

Canan Demirbağ dedi ki...

Rengi çok güzel ellerinize sağlık..

zeynep bayram dedi ki...

bende yaptımm,hemde ellerimle topladım....biraz meşakatli oldu ama olsun deydi:)

Begonvil dedi ki...

Nasıl canım çekti çooook güzel görünüyor. ellerine sağlık. sevgiler...

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım benim tadını merak ettim,hep meyva olarak tükettim.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:=))))
Birazda lorla ikram edersen yarın yanındayımmmm :=))

Nurşen Aksoy dedi ki...

mımmm nefis bir reçel olmuş..ellerine sağlık..

pembe kekik dedi ki...

Şifalı dut karadut. Ellerine sağlık nefissss:)

Unknown dedi ki...

bayılırım duta hele karaduta .. ellerinize sağlık:)ne tatlı bir meyvedir..

Fatosca Tadlar dedi ki...

Canım bayılıyorum karadut reçelinin tadına,kokusuna ve de rengine:) Bu sene bende yaptım. Nefis oluyor gerçekten. Ben içine 1 çay kaşığı tereyağı koyuyorum.
Ellerine sağlık canım:))))
Sevgiler...

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails