Sayfalar

15 Eylül 2012

KAYISI SOSU

Evde kayısı sosu yapmak oldukça kolay ,hazırladığınız sosu cheesecakelerde,muhallebilerde ,pasta ve keklerde kullanabilirsiniz.....

kayısı sosu

Malzemeler :
½ kg kayısı
1 bardak su
1 bardak toz şeker
Yapılışı :
Kayısıları yıkayıp çekirdeklerini çıkararak bir bardak su ile bir taşım kaynatıp ocağı kapatalım.. 
Tencerenin kapağını kapatıp bu şekilde 15 dakika kayısıların kabuklarının kabarması için bekletelim...
Bu süre sonunda kayısıların kabuklarının kabardığını göreceksiniz bu kabukları bir çatal yardımıyla kolayca çıkarıp üzerine 1 bardak şeker ekleyerek kısık ateşte 15 dakika daha kaynatıp elblenderinden geçirelim ve sosumuz hazır.....
cheesecake için meyve sosu


Bu sosu cheesecake de kullanmak isterseniz pişirme aşamasında şeker ile birlikte iki yemek kaşığı da nişasta eklerseniz daha koyu kıvam elde edersiniz.....
Afiyet olsun.....

35 yorum:

mine dedi ki...

hıım yine yeni yeniden güzel bir tavsiye öpüyorum :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis bir sos olmuş..yapıp buzluğa koymak lazım..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
Renginin güzelliği ve görünümüyle nefis görünüyor.
Tazesinin yerini tutmasa da.Ben kışın da kurusundan da yapıyorum.
Sevgiler...

Nesrin dedi ki...

MUHETEŞEM GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Marmelat gibi olmuş,ekmek üzerine sürüp yemekten cheesecake için kalır mı bilmem ?

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

İyi fikirmiş Yıldızcım; ellerine sağlık canım..

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

çok pratik ve çok lezzetli bir sos ellerinize sağlık diğer meyvelerlede yapabiliriz galiba sevgilerimle:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Bayıldım, ama pazarlarda kayısı yok yahu. Kaçırdım mı??

Malatyalı cahil anne Çiğdem

çay kazanları dedi ki...

Öncelikle emeğiniz için teşekkür ederim. Benim gibi bekar bir erkek için oldukça faydalı bir site. Takipçinizim. Saygılar..

VuslaT dedi ki...

talım nerelerdesin bu günlerde kendini epeyce özletmektesin..

Kayısı sosun çok güzel. ben bunu şeftalide uygulayacağım müsadenle.. iyi geceler..

Unknown dedi ki...

Çok güzel, bende nektari ile yaptım...Pek bir güzel oldu

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ablacım pratik ve güzel.
ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

nefis bir tarif ablacım..
heryere yakışır mis gibi değil mi:))
mutlu haftalar..

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık,benimkiler küçükken şişelerdim kayısı,şeftali nektarı gibi,konserve .

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Kayisinin renginden tadina,
Recelinden marmeladina ,
Suyundan kurusuna kadar herseyine hayranim..
Ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

ımmm çok tatlı gözüküyor....eline sağlık...

VuslaT dedi ki...

Yıldızcım ne yorumlarımız onaylanmış ne sen ortadasın . Herkes gibi sende kayıpsın bu ara. Unutma özleyen arkadaşların var burada. En azından ben özledim tariflerini..

Unknown dedi ki...

çok güzel fikir harikasınız..

nazli dedi ki...

Harika görünüyor, senelrdir bir cheescake yapmak istiyorumi belki bu sefer denerim:) Ellerinize saglık!

nazli dedi ki...

Buarada blogunuzun ismi benim de cok hosuma gidiyor :)

MAZES dedi ki...

tık,tık,kahve içmeye geldim evde yosun...

Şepşeker dedi ki...

Çok güzel , cheesecake de kesinlikle deneyeceğim ! Elinize sağlık !

MAZES dedi ki...

rafet ağı çiflikten selamlar,bugün gördüm soruyu:şişeler damlama sistemi gibi kullanılır.

Adsız dedi ki...

ay yeter gari ....yeni bir seyler ekle cicim :-)

sibelyalcincom dedi ki...

ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor:) sevgiler...

Börek Tarifleri dedi ki...

başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık yıldızcım bende çilek ve kayısıdan bolca yapıp saklama kaplarında dolaba kaldırdım kış için
sevgiler canım

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Sevgili Yildiz, hersey harika..

Sevgi ve selamlar...

Unknown dedi ki...

n e r d e s i n??????

Vanessa Mercado dedi ki...

Great blog! Nice post... I'm your Follower! I hope you visit my blog sometimes. Thank's! :) Kisses from VV!!

Ödüllü Yemek Yarışması 2012 dedi ki...

Demir döküm tencere ödüllü tarif yarışmamız başladı. Katılımlarınızı bekliyoruz. http://www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html desteklerinizi bekliyorum

mine tozanlıoğlu dedi ki...

hişt

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar sevgili yıldız, kayısı marmeladını neden hiç akıl edememişim ki yaz geldi geçtide.. aslında çok faydalı ve dediğin gibi bir çok yerde kullanabiliriz. neyse ben arşivime kaydettim aklımda olsun..seninde ellerine sağlık Güzel bloğuna kocaman sevgiler..

durutarifler dedi ki...

Süper fikirrrr
Ellerine sağlık arkadaşım
Sevgiler

Begonvilli Ev dedi ki...

Tariflerinize bayılıyorum. Ben şeftali ile denedim, harika oldu:)Teşekkürler!

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails