Sayfalar

7 Mart 2013

MISIR EKMEĞİ

Bu aralar evde çok sık ekmek yapıyorum.... Bir fırın mı açsam nee :) Napayım her zaman tuzsuz ekmek bulamıyorum fırsat buldukça kendi ekmeğimi  kendim yapıyorum...

mısır ekmeği

Malzemeler :
4 bardak mısır unu 
1 bardak un
½ çay bardağı zeytinyağı
1 pk instant maya
1 yemek  kaşık toz şeker
kararınca tuz ( ben kullanmıyorum )
sıcak su veya süt

mısır unu ekmeği


Yapılışı : Tüm malzemeler derince bir kabın içinde sıcak süt veya sıcak suyu azar azar ekleyerek kek hamurundan biraz koyuca  akışkan bir hamur elde edelim....Bolca yağlanmış tepsiye hamuru boşaltarak üzerini düzleştirip bıçak ile kesip 20 dakika dinlendirip  önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirelim.....
Soğuyunca daha önce bıçak ile kestiğimiz yerlerden tekrar keserek servis edelim....
Afiyet olsun....




12 yorum:

Asuman la dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık eşim pek sever mısır ekmeğini

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerinize sağlık. En sağlıklısı ev yapımı...Sevgilerimle,

** Banada beklerim. **

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis olmuş,bayılırım mısır ekmeğine..ellerinize sağlık..

Syhn dedi ki...

biz mısır ekmeğini şekerli yapıyoruz peki bunu biliyor muydun :)

Özgen dedi ki...

Keşke ekmeklerimizi hep evde yapsak seninkide harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Karadenizli olarak bol bol yeriz ama bizim ki ince oluyor,ellerine sağlık canım.

Handanın Dünyası dedi ki...

nefis görünüyor canım, eline sağlık ev yapımı, ne güzel. sevgilerimle

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım afiyetler olsun

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba hep denemek istediğim bir tarif ellerinize sağlık sevgiler

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık

Unknown dedi ki...

Merhaba blognuzu çok beğendim izlemeye aldım.En güzeli insanın ekmeğini kendisinin yapması mısır ekmeğide çok leziz görünüyor.Ellerinize sağlık.Bende sizi blogma bekliyorum umarım bize katılırsınız sevgiler.:)

LeylaK dedi ki...

Oooo sabahtan beri yiyorum :)

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails