Sayfalar

25 Mart 2013

BAŞAK POĞAÇA

Poğaçalar her daim çay saatlerinin klasikleri arasındadır...Böylesine tercih edilen poğaçayı daha pratik ve farklı sunmaya ne dersiniz ?

başak poğaça

Malzemeler :
1 bardak sıvı yağ
1 bardak yoğurt
1 yumurta ( akı hamurun içine sarısı üstüne )
1 kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un 

İç malzemeler :
iç malzeme olarak istediğiniz malzemeleri kullanabilirsiniz.
Ben patates, kıyma ,kuru soğan,maydanoz ve karabiber kullandım.
Üzerine :
yumurta sarısı
çörek otu
susam
Yapılışı :
Yumurtanın sarısını üzerine sürmek üzere ayırıp diğer malzemeleri aldığı kadar un ile yoğurup yarım saat kadar buz dolabında dinlendiriyoruz...
Dinlenen hamuru merdane ile unlu tezgah üzerinde oval şekilde yarım cm kalınlığında açıp aşağıda resim de gördüğünüz gibi katlayarak üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu susam serpiştirerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarıncaya kadar fırınlıyoruz.....

Afiyet olsun.....





18 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ablacım hayırlı akşamlar.
iyileşmene çok sevindim.
eline sağlık mmm:)

sihirlirloklava dedi ki...

harika görünüyor...ellerine sağlık..servisi kolay oluyor mu peki??sevgiler.

Ferkay dedi ki...

Ayy çok güzel olmuş Yıldızım ellerine sağlık..

mandalincikmazi dedi ki...

Bir kase lezzetcim
sağol canım teşekkür ederim çok daha iyiyim....
Sihirli oklava
evet canım servisi çok kolay dilim dilim keserek servis edebilirsin...

caferengigül dedi ki...

Pratikliği bir yana,görüntüsüne bayıldım.Çok hoş olmuş, elinize sağlık.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Harika bir fikir:)
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çörek nefis olmuş sevgiler...

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Görüntüsü çok güzel olmuş, ellerine sağlık canım..Hele de kıymalı patatesli ki :) benim çocukların sevdiği gibi :))

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık sunumu sık olur

Ada Deniz dedi ki...

Ellerine sağlık. Arada ben de yaparım bu şekil. Tek tek yapmak zor gelince hamurun yarısı böyle oluverir.....

VuslaT dedi ki...

Yıldızcım sağlık ve sıhhatle döndün demek aramıza ben bir süredir gelememiştim. Çok özlemişim.. Canım bir önceki dost buluşmana özendim..Sonra bu yayınındaki poğaça ile gözüm gönlüm açıldı, hemen yapmalıyım ellerine sağlık şahane olmuş:))

Adsız dedi ki...

Merhabalar.
Sessiz takipçilerinizdenim.Sizi burdan takip ediyorum.Hastalığınıza çok üzüldüm.Biraz geç oldu ama Geçmiş olsun diyorum.İnşallah daha iyisinizdir.Poğaça çok nefis ve lezzetli görünüyor.Elinize sağlık.Sizden bir bili almak istiyorum.Kek tencerisinde pişen keklerinize bayılıyordum.Sonunda bir kek tenceresi bulup aldım.Kek pişiriyorum.Birkaç kere pişirdim.Çok güzel pişiyor lezzetide bir o kadar güzel oluyor, ama bir türlü üzeri kızarmıyor.Okuduğum kadarı ile önce delikleri kapalı tutuyorum daha sonra kabarınca açıyorum yinede üzeri beyaz kalıyor.Bana pişirme konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.İyi günler.Nurhan

nergis mevsimi dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar,eline sağlık.Biraz uğraştırır ama daha küçük,tek porsiyonluk yapılabilir mi acaba ?

mandalincikmazi dedi ki...

Sevgili Nurhan,
öncelikle güzel dileklerin, yorumların ve takibin için çok teşekkür ederim...
Evet arkadaşım kek tenceresini kullanırken kek kabarınca deliklerini açıyorum istersen ocağını değiştir daha büyük olan ocak gözünde dene veya kabarınca hemen deliklerini açma bırak biraz daha öylece kabarık kalsın daha sonra deliklerini aç ama mutlaka kısık ateşte olmalı, olmadı bana yaz ben resmini çeke çeke kek tenceresinde kek yapıp senin için yayınlarım..
Hoşcakal.....

mandalincikmazi dedi ki...

Nergis'cim
inan uğraştırıcı değil sadece tepsiye koyarken dağılmaması için biraz dikkat etmem gerek onun dışında tek porsiyonluklar da güzel olur deniyelim canım neden olmasın sen yaparsın :)

Adsız dedi ki...

Çokkkkk teşekkür ederim.Hep mutlu olun iyigünler.Nurhan

sarımutfak-hande dedi ki...

poğaçanın her halini severim
bende de rulosu var
ellerine sağlık çok güzel olmuş

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails