Sayfalar

18 Kasım 2013

YAPRAK POĞAÇA

Yaprak şeklini almış poğaça , sadece şekli yaprak görünümünde, malzemeleri bildiğimiz klasik poğaça hamuru... Şekli sizi bu poğaçaları yapmaktan alıkoymasın düşünüldüğü kadar zor değil .....Ben bu poğaçaya bir de "sonbahar " ismini yakıştırdım...

yaprak
yaprak poğaça
Malzemeler : Bildiğiniz klasik poğaça hamuru ....
İç Malzemeler : İstediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz.. Ben patatesli yaptım...
Pişirme süresi : Orta sıcaklıkta...Ben 180 derecede pişirdim.....
Yaprak kalıbı : Yağlı kağıtın üzerine istediğiniz büyüklükte yaprak şekli çizerek kesin.....
Yaprağın sapları : Ben dut yapraklarının saplarını kullandım....

değişik poğaça

Yapılışı : Poğaça hamurunuzu bir saat kadar buzdolabınızda dinlendirmenizi tavsiye ederim....
Hamurunuzu unlu tezgah üzerinde açın ve hazırladığınız yaprak kalıbı ile hamurdan şekiller çıkarın..... Yaprak çift kat olacağı için, iç malzemede konacağını, ayrıca  hamurun kabaracağını da göz önünde bulundurarak pek fazla kalın açmamaya özen gösterelim.....

Üste gelecek yaprağı yerleştirmeden önce bir bıçak ile yaprağın damarları gibi düşünerek çizikler atın....
Son olarak üzerine yumurta sarısı sürerek orta sıcaklıktaki fırında pişirin.....
sarı yaprak
sonbahar

Afiyet olsun......

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok değişik bir poğaça görsel olarak ellerinize sağlık

sihirlirloklava dedi ki...

Çok güzel olmuş,ellerine sağlık.Adı da yakışmış :)

Ada Deniz dedi ki...

görüntü muhteşem:)))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yıldızcım bayıldım nefis görünüyor ellerine sağlık şekli çok hoş sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Gerçekten yaprağa benziyor çık bir görüntü. Ellerine sağlık Yıldızcım..

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık Yıldız'cığım,kalp kalbe karşıymış.Ben de bu gün sonbahar yaprağı kurabiyesi yaptım.Tuzlular senden,tatlılar benden :)

Yüreğimdeki yağmurlar dedi ki...

Güzel görünüyorlar ellerinize sağlık
sevgiler

caferengigül dedi ki...

Çok hoş bir görseli olmuş bu poğaçaların.Elinize sağlık.Koltuğun üstünde duran kırlentin kılıfını değiştirmek gibi basit bir farklılık bile insanın gönlünü okşar.Siz aynı duyguyu mutfağa taşımışsınız.Bazen minik değişiklikler insanı sanıldığından da çok mutlu eder.Çok güzel bir fikir.

Başak dedi ki...

Ne güzel olmuş yaprak poğaça, kalkıp yapasım geldi. Ellerine sağlık yıldızcım :)

Hobistanya dedi ki...

selamlar, bloğunuzu yeni keşfettim, eğlenceli, keyifli bir blog,
tariflerde öyle görünüyorum, takibimdesiniz, bende beklerim, sevgilerimle :)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

offf çok güzel görünüyorrrr.
ilk karede tek yaprak poaça sandım ama sen yine yapmışsın numaranı:))) ellerine sağlık

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

yorum yazdım ama o ara birşey oldu inş. gelmiştir.

gelmediyse ellerine sağlık canımcım öpüyorum

Unknown dedi ki...

Modele bayıldım.40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi,eline sağlık.

muko dedi ki...

merhaba
ne kadar güzel bir görüntü ne kadarda şıkk bir sunum eline sağlık yıldızcım harikaaa

sevgilerimleeee :)

tatlı sefam dedi ki...

elınıze sağlık değısık bır poğaca olmuş

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık. Yıldız hanım. Mayasız hamurdan yaptınız sanırım değilmi. Çok şık farklı olmuş. afiyetle.

mandalincikmazi dedi ki...

Sevgili Nursevin,
bu poğaçalardaki hamur bildiğimiz klasik poğaça hamuru yani yoğurduyla kabartma tozuyla yumutrtasıyla bire bir bildiğimiz poğaça hamuru yani kabartma tozu kullandım......

vişnap dedi ki...

Ayyyy bayıldım şekline harika olmuş canımm ellerine sağlık .

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails