Sayfalar

30 Ağustos 2010

MAYALI KEK

İlk kez yapıyorum mayalı keki daha çok kabarmasını bekliyordum ama beni hayal kırıklığına uğrattı sanırım içine mayadan hariç konulan kabartma tozundan olsa gerek ....
Buna deneme diyelim ve tekrarını yapmak üzere şimdilik tarifi vereyim...

Malzemeler :
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 yemek kaşığı toz maya
1 çay bardağı şeker
aldığı kadar un

Hamuru bulamak için :
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tarçın

İçine :
tarifte yok ama ben kuru üzüm koydum

Üzeri için :
1 yemek kaşığı bal


Yapılışı :
Malzemeler aldığı kadar un ile yoğrulur ve kabarmaya bırakılır....
Kabaran hamur tekrar yoğrularak fındıktan biraz büyükce parça koparılarak içine bir tane kuru üzüm konarak yuvarlanır ve bir tepsiye önceden hazırlanmış tarçınlı toz şeker karışımın içinde yuvarlanır...
Elde etmiş olduğumuz hamur yuvarlakları yağlanmış bir kalıba yerleştirilerek önceden ısıtılmış
orta sıcaklıktaki fırında pişirilir....
Biraz soğuyunca üzerine hafif bal sürülür ve soğuyunca servis edilir..
Afiyet olsun.........
Not : Ben kek tenceresinde pişirdim..

20 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Ne değişik bir kek olmuş öyle...Ellerinize sağlık.Nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Canım Yıldızım maşallahı var keki
nin harika olmuş afiyetler olsun.El
lerine sağlık kocaman öpüyorum.

Cafe Pepela dedi ki...

Ahh gülüm,Yıldız ablam:) çok güzel görünüyor..Ben bu tarifi geçen sene yapmıştım,çünkü görür görmez bayılmıştım,çok enteresan,çok farklı..Üzerine Sweetened Condensed Milk döktüm.Görüntü olarak süper,ben tarçın delisiyim tam göre bir kek oldu,yanlız mayalı olduğu için normal keklerden biraz daha keskin tadı..
Ayrıca çok güzel kabarmış,kekin.
Ellerine,gönlüne sağlık..

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık, gayet kabarmış görünüyor ama; dilerim ikincisi daha gönlünüze göre olur.

Sevil Şahin dedi ki...

yıldızım çok degişik bir kek olmuş tatlım
ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

yıldızım çok degişik bir kek olmuş tatlım
ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Gizemli Tatlar dedi ki...

Çok değişik olmuş, ellerinize sağlık.

fuat gencal dedi ki...

Çicek gibi olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık. Leziz ve iştah açıcı görünüyor.
Hayırlı iftarlar.

Saygılar

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nasıl severım su mayalı hamurları.görunce içim gıder:)ellerine sağlık canım nefıs görunuyor.sevgiler

nesrin dedi ki...

Mayali keki hic duymamisti. Güzel olsa gerek. Ellerine saglik. Sevgiler...

hanife dedi ki...

becerikli arkadaşım değişik bir kek olmuş eline sağlık

Yeşim dedi ki...

görüntüsü çok değişik eminim tadıda güzeldir ellerinize sağlık...

sarımutfak-hande dedi ki...

mayalı kek hiç duymadım ilk kez gördüm güzel olmuş canım ellerine sağlık
sevgilerimle

huuuubakbi dedi ki...

daha ne kadar kabarıyormuş ki bu cnm baksana dag gibi maşallah,eşimin d.günü akşama bundan yapicam çk sagl acaba toz maya dedigin instant kuru maya mi cnm,

Banu dedi ki...

Keke nefis görünüyor Yıldızcım ellerine sağlık...Sevgilerimle...

havlu-dantel dedi ki...

Görüntüsü şaka gibi, ellerinize sağlık.Gezdikçe imreniyorum ya hu! :))

Lucia dedi ki...

Hi!I like meet your blog! This recipe looks delicious!! Great weekend!
Kisses from Brazil
Lucia

YETENEK-SİZİN dedi ki...

ayyy şekli şahane olmuş,kıvrım kıvrım gibi...

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

Harika gözüküyor. En kısa zamanda deneyip sonucunu yazacağım inş. Acaba sadece birazcık yaş maya koysak diğer mayayı bv kabartma tozunu koymasak nasıl olurki...

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Harika görünüyor, hemen denemek istiyorum, elinize sağlık!

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails