Sayfalar

21 Ağustos 2010

TAVUKLU SAKSI KEBABI

Bu güzel tarif Sevgili Deniz 'den ....
Aslında yapalı haftalar oldu ama araya tatil girince yayınlayamadım ...
İftar davetlerinde yanında pilav ile misafirlerinizin beğeneceği bir menü olabilir...
Tarifi aynen Deniz'in sayfasından aktarıyorum.....
Malzemeler:

4 adet bostan patlıcan

500 gr. kuşbaşı tavuk eti

3 adet çarliston biber

3 adet domates

1 soğan

2 çorba kaşığı salça

Tuz,karabiber,pulbiber, kekik

Not : Ben içne ayrıca bezelye ve sarmısak koydum...


Üzerine:

1 adet domates


1 adet biber ( benim koyduğum biberler yandı )


1 çorba kaşığı salça


1 kase sıcak su

Yapılışı:Patlıcanlar alacalı soyulup enine ikiye kesilip dikkatlice oyulur ve 20 dakika tuzlu suda bekletilir.Tavuklar tavaya alınıp sotelenmeye başlanır ve sırasıyla yemeklik doğranan soğanlar, biberler ve domatesler eklenip salçası ilave edilerek suyunu iyice çekince tuzu ve diğer baharatları eklenir. suyunu tamamen çekince altı kapatılır..Patlıcanların suyu süzülüp bir güzel kurulanır ve kızgın yağda kızartılır..Kızaran patlıcanların içine tavuklu harç konulup, borcama dizilir..salça bir kase sıcak suda çözdürülüp patlıcanların etrafına gezdirilir, suya da çok az tuz gezdirilip 200 dereceye önceden ısıtılmış fırına verilir. Suyunu çekene kadar fırınlanan kebaplar sımsıcak servise hazırdır..
Afiyet bal şeker olsun..

21 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm o güzel ellerine sağlık ne kadar güzel olmuşlar...
bezelye ve sarmısak da güzel fikir gerçektenn..
ellerin dert görmesinn..
öpüyorumm..
sevgiler..

fuat gencal dedi ki...

Çok leziz ve şık olmuş. Ellerinize sağlık. Patlıcanlı herşeyi çok severim.
Hayırlı iftarlar.

Saygılarımla.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Mustakbel hamarat kayınvalde, döktürmüşün yine...beni soracak olursan iç güveysinden halliceyim, hile hurda, şaibe hırla gidiyor şekerim, ya sizin oaralarda:)

Ellerine sağlık canım...öpüldün..

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.Zaten patlıcanla herşey güzel oluyor.Sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Ellerine,gönlüne sağlık Yıldız'ım.
Nefis görünüyor,ramazan sofralarına çok yakışıyor olmamasının yanı sıra çok lezzetli :)
Muhabbetle..

Sevil Şahin dedi ki...

güzelim ellerine sağlık nefis olmuş afiyet bal olsun
kocaman öpüldün ..

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım bu ara görüşemedik bana kırgın falan degilsin degilmi ?
bilmeden kırmadım demi seni

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜ ŞAHANE TAVUKLU HİÇ DENEMEDİM BİRDAHAKİNE ARTIK
EMEKLERİNİZE SAĞLIK

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

oooo nefis bir tarif ellerine sağlık canım bende yapayım bir ara.
öpüyorum güzel bir haftasonu olması dileğiyle sevgiler

Gizemli Tatlar dedi ki...

Gerçekten iftar sofraları için güzel bir seçenek.İştah açıcı duruyor.Ellerinize sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Yıldızcığım, harika görünüyor çok güzel olmuş. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Ellerine emeklerine saglik canim nefis görünüyor.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Yıldızcım. Tam iftar akşamlarına layık bir yemek ımmm:) Sevgiler...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yıldızcığım eline sağlık ben minik topan patlıcanları kullanarak bazen tavuk bazende kırmızı etle yapıyorum gerçekten de nefis oluyor eline sağlık sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik canim, tavuklu saksi kebabin harika olmus, lezzet de eminim nefisdir, zira patlicanli yemeklere bayilirim,
sevgiler...

özlem dedi ki...

çok güzel görünüyor. ellerine sağlık

Mutfak Masalı dedi ki...

İlk fırsatta denenecekler listesine alındı bu tarif :) Ellerinize sağlık.

Gülcan dedi ki...

çok iştah açıcı olmuş elinize sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

etliden daha sağlıklı ellerine sağlık harika olmuşlar

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

YIldız'ım eline sağlık. Patlıcanlar ne de şık duruyor. Bu arada Türkiye'yi Dubai'de yemek yarışmasında temsil etmek istersen buraya bekleriz:http://www.facebook.com/pages/LG-Life-Tastes-Good/154586084555674
İstanbul dışındaki blogger arkadaşları da bekliyoruz, hadi bakalım.

çiğdem dedi ki...

çok güzel görünüyo ama bilemiyorum patlıcan ve tavuk beni şüpheye düşürdü

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails