Sayfalar

8 Haziran 2010

KAVANOZDA HAVUÇLU KEK

Bu tarif canım kardeşimden ...
Kardeşim diye söylemiyorum ama pek bi hamarat ve yaratıcıdır kendisi...
Eeee kimin kardeşi :))
Malzemeler:
50 gr un
50 gr nisaşta
50gr irmik
25 gr ince çekilmiş badem (veya fındık)
2 yumurta
100 gr şeker
400-500gr ince rendelenmiş havuç
redelenmiş ½ limonkabuğu
1 çay kaşığı tarcın
100g az yağlı yoğurt
galeta unu
6-7 adet geniş ağızlı kavanoz


Yapılışı :
Önce yumurtaları sekeri iyice çırpalım içine rendelenmiş havuç, limonkabuğu, tarçın ve yoğurt ekleyerek karıştıralım . Ayri bir kapta un, nisaşta, irmik ve bademleri karıştıralım. Bu karışımı yumurtalı havuçlu karışıma ilave ederek tekrar karıştıralım . Cam kavonozları yağlayıp sonra galeta unu ile çalkalayıp hamurumuzdan kavanozların yarısına kadar doldurup 175 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. ( kürdanla kontrol edelim )
Kavonozlar soğumadan kapaklarını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.... Kapaklar soğurken vakum olacaktır bu şekilde kekimizi 6 ay boyunca saklayabiliriz.
Ortalama 6-7 kavanoz çıkıyor...
Afiyet olsun....
Not : Gelen yorumlarda " kavanozlar ısıyı dayanıklı mı ?" diye sorular var haklısınız bunu kardeşime sormam gerek şu an kendisi yurtdışında ilk fırsatta sorup buraya yazacağım ...

10.06.2010 perşembe
Değerli takipcilerim, arkadaşlarım ve sayfamı ziyaret eden herkese, sorunun cevabı kavanozda kek yapan kardeşimden geldi yorum bölümünde " adsız " olarak yorum yazan kişi benim kardeşim ve cevaplarınızı orada bulabilirsiniz.....

19 yorum:

Unknown dedi ki...

HAMARAT ABLANIN HAMARAT KARDEŞİ EL
LERİNE SAĞLIK.NASIL ÇIKARMIŞ KAVA
NOZDAN MERAK ETTİM:))KOCAMAN ÖPTÜM
ŞEKER...

Ada Deniz dedi ki...

çok değişik bir tarif. Denemek lazım aslında. Her kavanoz ısıya dayanıklıdır mı ki.
Bu arada kardeşini kutlarım.

Kırmızı Papatya dedi ki...

Selamlar,
Tarifi ve yapılışı okudum çok değişik..
Hiç kavanozda kek denememiştim :)
Kardeşini bende tebrik ediyorum yani hayal gücünün sınır tanımadığını görmüş olduk hep beraber :)
Çok beğendim bunu ve aklımın bir köşesine not düştüm;bir dahaki kekini kavanozda dene diye :)

Sevgilerimi yolluyorum canım,
Allah'a emanet ol...

Sevil Şahin dedi ki...

YAZINI OKUYUNCA YOK ARTIK DEDİM :))
VALLA TEBRİK EDERİM ÇOK İLGİNÇ BİR YÖNTEM EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM :)
SEVGİLER

Hilal dedi ki...

ellerine sağlık Yıldız çok güzel olmuş. irmik de var tarifte çok farklı geldi bana denemek lazım teşekkürler paylaştığın için

zühra dedi ki...

kavanoz olayı gerçekten ilginç.

Nedret dedi ki...

Kavanozdan parçalanmadan nasıl çıkarıyor acaba?

Krema Tadında dedi ki...

kavanoz ilginç geldi ısıya dayanıklı kavanoz ? içerisinden nasıl çıkacak güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler ...

Unknown dedi ki...

bu kadar uzun süre dayanması bence çok iyi.bu sürenin sonunda yada daha erken eçılacaksa fırında ısıtılıpmı açılacak yoksa öylesine mi çıkarılacak.bir de kavanozdan çıkması zor olmuyor mu?

aydilber dedi ki...

ne kadfardeğik bir tarif olmuş çok sağol kavanozlar ısıya dayanıklı her halde...

Serap dedi ki...

Kavonozlar ısıya nasıl dayanıyorlar. Eminim güzeldirler ama, çatlamıyorlar mı diye düşünmeden edemedim. Sevgiler

YETENEK-SİZİN dedi ki...

Ablacım yeni teman harika olmuş, kek tarifide ilginç ama dolapta saklamaya ne hacet:) hemen yap ye olsun bitsin

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Kavanoz çatlamazmı diye düşündüm. Farklı bir tarif eline sağlık Yıldızcığım...

NzN dedi ki...

ay bunu da ilk defa görüyorum.
hakkatten bu kavanoz çatlamıyor mu??

Şehnaz dedi ki...

yıldızcım çok güzel bir tarif ama benimde aklıma gelen soru kavanozların çatlayıp çatlamayacağı.....süper bir tarif ..ellerinize sağlık tatlım....

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım fincanda keki biliyorum ve denedim ama kavanozda hiç duymadım:))) borcam kalitesinde kavanozlarda sorun olmaz sanırım süper fikir yaa teşekkürler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Yıldız'cığım cok guzel görunuyor.fikir zaten cok hoş.sevgiler:)

Adsız dedi ki...

selam cicim,
vayyyy ne kadar cok yorum gelmis :)))
herkezde ayni seyi soruyor .... cam catlamiyormu ... ve keki nasil cikariyor.... bu kavonozlarim benim recel icin kulandigim isiya dayanikli borcam kalitesinde ve kapatinca kesinlikle hava almaz ....
kücük oldugu icin kasikliyarak yedim. Kimi kavonozlar altida agizida ayni genislikte oluyor bunlardan kulanirsalar cok rahat cikarilir....
sevgilerle diki35

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

elıne sağlık canım bende fıncanda yapıyorum

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails