Sayfalar

17 Temmuz 2013

VİŞNE REÇELİ

Kirazlardan sonra pazar da vişneler yeni yeni yer almaya başladı ancak bizim vişnelerimiz çok uzaklardan hediye geldi , yetiştirenin de getirenin de ellerine yüreğine sağlık....Bu kadar çok vişne olunca biraz vişne suyu ( BURADA ) biraz vişne reçeli biraz da derin dondurucuya koydum.....

vişne reçeli



Malzemeler :
1 kğ vişne
1 kğ şeker
limon tuzu ( leblebi büyüklüğünde )
ve ya 1 yemek kaşığı limon suyu
Yapılışı :
Vişneler özenle yıkayıp  sapları ayıklayarak çekirdeklerini çıkaralım...
Tencereye vişneleri koyup üzerine de şekeri dökerek bu şekilde bir gece buzdolabında bekletelim....
Bir gece bekleyen vişne şeker karışımını kısık ateşte şeker iyice eriyince kadar kısık ateşte sonra harlı ateşte son olarak da tekrar kısık ateşte reçel kıvam alıncaya kadar pişirelim ocaktan indirmeden beş dakika önce limon tuzunu da ekleyerek pişirme işlemini sonlandıralım......
NOT :
 Vişnelerin çekirdeklerini çıkarmak için çengelli iğnenin arkasını, saç firketesini  veya tığ kullanabilirsiniz ....Ben yıllarca çengelli iğne ile vişne çekirdeklerini çıkarmıştım bu yıl bir tavsiye üzerine tığ ile denedim ve oldukça pratik bir yöntem oldu ve ya vişne çekirdeği çıkarmak için özel aparatlar aletler  var... Bu aletler işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır.....
vişne çekirdeği çıkarma aleti

Sanırım fiyatları da modeline göre ortalama  10 ile 40 tl  arası değişiyor ......
Son bir dip not : Her türlü reçel pişirirken içine bir çay kaşığı tereyağı eklerseniz reçeliniz pişerken köpürmez , köpürme olsa bile çok az olacaktır....
Afiyet olsun......

3 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacım..
güle güle tüketin :)
sevgiler..

nevininyemekleri dedi ki...

bayılıyorum vişne reçeline ekşimsi olması lezzetine lezzet katar ellerine sağlık:)

anne eli gibi dedi ki...

geçen gün bende yaptım vişne reçelimi ve en üstteki aleti kullandım,büyük vişnelerde biraz zorluk yaşasam da daha pratik oldu.ellerine sağlık nefis görünüyor...

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails