Sayfalar

26 Temmuz 2013

KARNIYARIK EKMEK

Mutfağa girerken niyetim karnıyarık, cacık bir de  ekmek yapmaktı....
Akşama yetecek kadar yemek olduğunu görünce karnıyarıktan yapmaktan vazgeçtim ama ekmek yapmalıydım. Aklıma ekmeği biraz farklı yapmak geldi ve  karnıyarıktan esinlenerek ekmek yaptım...Böylece karnıyarık ekmek ortaya çıkmış oldu.....

karnıyarık ekmek
Malzemeler.
4-6 bardak arası  un
1 yumurta ( sarısı üzerine sürmek için ayıralım )
1pk instant maya
1 tatlı kaşığı şeker
2 yemek kaşığı zeytinyağı
ılık su
tuz
İç Malzemeler :
250 gr kıyma
½ çay bardağı zeytinyağı
1 kuru soğan
2 adet domates
½ demet maydanoz
tuz
karabiber
kırmızı toz biber
1 adet közlenmiş topan patlıcan ( hazır közlenmiş vardı değerlendirmek amacı ile ekledim koymasanız da olabilir )
1 adet kapya biber

içli ekmek
Yapılışı : Öncelikle iç harcını soğuması için hazırlamamız gerek bunun için iç malzemeleri karnıyarık içi hazırlar gibi soğan ve kıymayı zeytinyağı ile kavurup daha sonra domates ve ince kıyılmış kapya biberini ekleyerek közlenmiş patlıcanı da ilave edip son olarak karabiber ve ince kıyılmış maydanozu da ekleyerek soğumaya bırakalım.....
Hamurun hazırlanışı :
Derince bir kasenin içerisine unu diğer malzemeleri ekleyerek ılık su ile yumuşak bir hamur elde ederek mayalanmaya bırakalım....Mayalanıp kabaran hamurumuzu isteğe ve tepsi büyüklüğüne göre 4-5 parçaya ayırarak ekmek gibi uzun şekiller yaparak yağlanmış tepsiye dizelim...Bıçakla ortalarından uzunlamasına keserek içlerini hazırladığımız harçtan doldurarak üzerilerine yumurta sarısı sürerek kabarmaya bırakalım ...
Önceden ısıtılmış orta sıcaklıktaki fırında üzerileri kızarıncaya kadar fırınlayalım.....
kıymalı ekmek

Yanına da ayran iyi gider...Afiyet olsun.....

12 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Süper görünüyor. Pideye de benziyor ama ismi cuk oturmuş :) ellerine sağlık canım.

kış güneşi dedi ki...

harika bir fikir olmuş canım görüntüler iç açıçı eline sağlık

aslı dedi ki...

SÜPPER SÜPPER SÜPPER!! MUTLAKA DENEYECEĞİM :)

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Bursa'da biz buna cantık diyoruz. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor. Sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

Sevgili Nesli,
daha önce cantık diye bir şey duymamıştım az önce araştırdım pide görünümlü iki çeşit var kapalı ve açık olarak benzer malzemeler kullanmışlar ...
Bu arada sayende cantık öğrenmiş oldum teşekkürler ancak sen ce de bu tarifim cantık tan görüntü olarakta farklı değil mi ?

VuslaT dedi ki...

Sahurda sadece su içmişken, iftara bu kadar yaklaşmışken bana bu yapılırmı Yıldızcım.. Ellerine sağlık. Sevgilerimle.

Başak dedi ki...

Off yıldızcım döktürmüşsün yine...Çok iyi fikir ama iyi ki yapmışsın. Afiyetler olsun :)

mine dedi ki...

ooo bayılırız hepimiz bu ekmeklere ellerine sağlık canım

Emel Sevren Pınar dedi ki...

ne güzel bir blog, ne güzel fotoğraflar, ne güzel tarifler. mandalina kokuları içinde, tam bir çıkmaza girdim, kayboldum bloğunuzda. Ellerinize sağlık.
Sevgiler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Becerikli kardeşim benim.. Ekmeğini de kendi yapmış hele:)) Ellerine sağlık Yıldızım..

vişnap dedi ki...

Bayıldım vallahi ellerine sağlık olsun canımmm sevgiler..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

bak şimdi yaaa yazmıyacam buraya yorum:))))))))))))))))))))))))

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails