Sayfalar

12 Şubat 2011

A BE RUUMAN OLURDUK :)

KARDEŞİM ve BEN

Geçen gece kardeşimlemle konuşuyoruz.....

Sohbet ordan burdan derken çocukluğumuza kadar indi.....

Yılı tam olarak hatırlarlayamıyorum sanırım 80'li yılların ortalarıydı....



Almanya'dan Türkiye'ye izine gelmiştik her izinde olduğu gibi akrabalarımızla vakit geçirip , deniz,alışveriş derken tatilimiz bitmiş biz yine o bitmek bilmeyen daracık araba içinde
Almanya yollarına düşmüştük.... O yıllarda şimdiki gibi Almanya'da Türk ürünleri pek bulunmadığından bir çoğunu yola çıkmadan Kemeraltın'dan ( İZMİR ) alır en son Kapıkule'ye yakın yol kenarında sebzeler alınırdı...
Almanya yollarında ......Kapıkule'ye yakın ve gece karanlığındayız babam arabayı kullanıyor annemde ona yarenlik ediyor kız kardeşim ve ben arka koltukta uyuyoruz.....

Birden araba durdu, gözlerimi araladım , tanıdık yerdeyiz , bizim roman sebzeci yani..Burada romanlar çoktur...Annem ve babam sebze almak için arabadan indiler, o sırada kardeşim uyandı ve tuvaleti gelmiş ,birlikte arabadan indik kimseye haber vermeden tuvalete gittik ve tam arabaya geri geldimizi sanıyorduk ki bir de baktık bizim araba gidiyor , hemen bağrış çağrış derken oradaki bir araç sahibinin bir de bizim şopar sebzecinin bağrıp koşmasıyla nihayet bizimkiler bizi duydular ... Issız ,karanlık yol kenarı o araç olmasa bizi duymaları imkansızdı... Aman Allahım kabus gibiydi...


Aradan yıllar geçti, sohbetimizin sonunda kardeşime sordum ..

- Ya bizi ogün duymasalardı, biz orada kalsaydık şimdi ne halde olurduk acaba ?
Her zaman ki gibi kardeşim muzip hazır cevaplarından birini yapıştırdı :

- A be nulcek ruman olurduk ruuuman. Satar idik çiçeğimizi kazanir idik helal helal, sayar idik sipanilerizimizi... Gül gibim geçinirrr gider idik....

- Hiii kısss sen nerden öğrendin böyle konuşmayı ?.... Ruhunda varmış bunun rumanlık, belliydi zaten küçükken evdeki bütün takıları takıp takıştırmasından bunlarlada yetinmeyip avizenin taşlarına göz dikmenden....

- :)))

.........................

..............

.........

38 yorum:

Hamarat Hatun dedi ki...

AYY çok komiksiniz çok güldüm Allah da sizi güldürsün.

neval dedi ki...

aşkolsun beya .ne fenalığını gördünüz rumanların ?

mandalincikmazi dedi ki...

Ahhh Nevalcim bazen keşke bizi bulamasalardı diyorum en azından neşeli bir hayatımız olurdu :))

gelibolu17 dedi ki...

Yani bencede,yıldız'ım,Rumanlardan,şuparlardan zarar gelmez insana,bizim burdada çoktur ruman,has çingenedirler,ama çok temizdirler,bayramda seyranda,düğünlerde bir giyinirlerki,offff....Ama birazcık esmerdirler,hoş sonradan onlarda karıştıya,melez oldular,artık ayırmak çok zor,yeni yetişenler anlayamaz sahici ruman mı melezmi olduğunu....
Güldüm yazını okurken,verilmiş sadakanız varmış Allah'tan kurtulmuşsunuz,birde şöyle düşün,ya çiçek satmayıp,göbecikleri atsaydınız:))))
Öperim seni kocaman,sevgiler,selamlar

mandalincikmazi dedi ki...

Gelibolum
iyi ki bu olay o zaman başımıza geldi şimdiki zamanda olsa valla kimse bizi kurtarmak için yardım etmezdi artık organ mafyasın mı eline düşerdik bilemiyorum...

Nil dedi ki...

avizenin taşlarına çok güldüm :)

mine dedi ki...

:)ilahi ne tatlı bir anı ne tatlı bir sohbetmiş bu :)

karamel mutfak dedi ki...

Ah gulum sorma simdi biz oyleyiz aradimiz hic bir urun yok malasef turkiyey gelip giderken yada bu gun yolunu gozledim tirci amcam getiriyor ihtiyaclarimizi :)) ama cocuklari yolda unutma olayi inan sizin hic bisey degil!babamin amcasinin oglunun yedi 8 cocugu vardi 1 kiz 7 erkek oda seksenli yillarda almanyadan tr ye gelirken cocuklarin 2 si macarda wc ye giriyorlar e aile kalabalik oldugundan amcamda karavanla gelirdi cocuklarinin yoklugunu romanyda fark ediyorlar :)allah tan hic bisey olmadan geri donup alip geliyor .yani kardesin hemencicik sugar olmazdi yani

hanife dedi ki...

Yıldızcım Allah iyiliğinizi versin çok güldüm.Ama çok doğru söyüyorsun şimdilerde yardım ederlermiydi bilmiyorum

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

İLAHİ YILDIZ HANIM.. ÇOK ALEMSİNİZ.... AVİZE TAŞLARINA BENİM DE GÖZ DİKMİŞLİĞİM VARDIR.. BİZİM AVİZEMİZ YOKTU AMA BABAMIN TEYZESİNİN EVİNDE GÖRKEMLİ BİR AVİZE VARDI... ONLARA GİTTİĞİMDE GÖZÜM HEP ONDA OLURDU.. HALA UNUTAMAM...

nilerk dedi ki...

Selam ben yeni izleyicin çok güldüm sabah sabah iyi geldin valla...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Hos bir ani olmus.Bunun bir benzerininde kardesim yasadi...Yolda benzin almak icin duran eniste arkada uyuyan hanimini rahatsiz etmeden arabadan yavasca iner ve benzinini alir.Ödemek icin kasaya gittigi sirada karisi uyanir ve firsattan istifade Wc ye gider.Bizim eniste geri döner arabanin arkasina bakmadan yola devam eder...Gerisi kabus....!
Günümüzde allahtan cep telefonu varda böyle seyler yasanmaz saniyorum..

Nedret dedi ki...

Ne tatlı bir anı. Kardeşinizi benim için öpün. Ağrıyan başıma rağmen çok güldüm. Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm:))
moralim bozuktu biraz ama fıkra gibi gelen bu yazın keyfimi yerine getridi..
çok yaşa sen ablacımm..

Ferkay dedi ki...

Yıldızım sen çok yaşa emi çok güldürdün sabah sabah.
öpüyorum..

aslı dedi ki...

:)))

mutfagabuyrun dedi ki...

ayyy çok güldüm valla arkadaşım.ne güzel iki kardeş böyle .kıskandım şimdi .sevgiler.

Ortancam dedi ki...

Ben de çok güldüm. Sen çok yaşa emi...Ben de bilirim o yolları...(Almanya'da yaşıyorum ve biz de bir çok kez arabayla Türkiye'ye gittik :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Yıldız ilahi valla çok güldürdün beni :))
harikasın :)

neselihaller dedi ki...

merhaba, ben yeni komşunuz:-) bloğunuzun ismine ve beni götürdüğü yerlere bayıldım...sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Çok güldüm beyaa. Sevgiler..

Neşece herşey dedi ki...

Abe yıldızım iç bişeycik olmazdı.Komşu olurduk belkim gül gibi geçinip giderdik beyaaaaaa....

Unknown dedi ki...

Ayy çok gûldüm vallahi, yüreginize saglik !!!

Unknown dedi ki...

İLAHİ CANIM GÜLDÜRDÜN İNAN Kİ.
SEVGİLERİMLE ÖPÜYORUM...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

İlahi Yıldızım, çok hoş..Lardeşin Aslan burcu mu yoksa ha? Alınmasın Aslan kadınları da, bayılırlar takıp takıştırmaya..Hayır eğer öyleyse, Ruman deyip geçmeyelim, yazık kızceyize:)))))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Yıldız ne tatlı bir anı:))
aramıza döndüğün için çok seviniyorum,yazmak ve paylaşmak herzaman çok iyi gelir

OZLEM ANNE dedi ki...

o kucuk arabada nasil farketmezler olmadiginizi :) inanamiyorum :) hemde cok guldum..

etamincikizlar dedi ki...

abe çalın şurdan bi 9 8 lik oynayacağım şindi.. çok iyi yaa bende avizenin taşlarından küpeler yapardım bende demi var ne :))

Limon çiçekleri dedi ki...

Yıldızım canım,gece gece güldürdün beni böyle Allah'ta seni hep güldürsün emi:))

Unknown dedi ki...

Aaaaaa gız bacım bizim yolumuzun üzerinde Ruumanlar yok boool bol araplar var çocukları yollarda unutsak varyaaaa dönsek de bulamayız Allah korusun
Eşim bir dikkatlidir görmen lazım yollarda durduğu zaman bende çok pirpirik zaten:))
inen olmasa bile hareket ederken herkes buradaysa ses versin diyorum "burdaaaaaa" deyip kahkahayı basıyorlar:)))))
Bulamadığımız bazı malzemeleri bizde gelirken getiriyoruz bazende gelenlerden istiyoruz napalım:)
bende sana çok güldüm tabiki Dileğe de Allah hep güldürsün canım
sevgiler

Yeşim dedi ki...

Ayy içim daraldı tatlım, ya bırakıp gitselerdi sizi :} çok tatlısınız tabii sonradan bunları konuşmak daha kolay :)

Unknown dedi ki...

gülmeden bir selam vereyim ,merhaba :):)

Magia da Inês dedi ki...

Olá, amiga!
Já faz um tempão que eu não apareço aqui.
Voltei... gosto do seu blog... é de alto astral e de bom gosto.
Gosto muito das suas receitas.
Eu postaria algumas delas no meu blog se os ingredientes forem de fácil acesso no Brasil e se eu conseguir traduzi-las para o português (é claro... os créditos serão seus e do seu blog).
Quais você me sugere?
Boa semana com tudo de bom.
♥ Muitos beijos ♥ ° º
° ♥ °º ♥ °º
° ·.·. Brasil

MAVİ TUTKU dedi ki...

:) Ne güzel cevap verip taklidini yapmış kardeşiniz.:)

Banu dedi ki...

Canım hayırlı kandiller olsun...
Ay çok güldüm Yıldız cım sen de hep gülesin... Sevgilerimle öptüm...

Güloanne mutfakta dedi ki...

ALLAHIM SEN BU MESAJI OKUYAN KİŞİYİ VE SEVDİKLERİNİ İKİ CİHANDADA HUZURLU VE MUTLU EYLE, HABİBİNE KOMŞU EYLE VE SON OLARAK KANDİLİNİ MÜBAREK EYLE

Adsız dedi ki...

Ben eski adıyla YENİ GELİN,Yenilenen Blogumda sizin için bir ödülüm var,HEP BÖYLE GÜZEL KALIN!!!
http://lemonadelist.blogspot.com/2011/02/gonlumden-kopan-altin-limon-odullerinin.html

derya dedi ki...

Valla yildiz ablacigim hastaneye bir sormak lazim karisiklik varmi diye... simdi sen yazinca düsünüyorumda bu kardesin renkli giyinmeyide cok seviyor bak ola bilir hatda cok büyük bir ihtimal... bence arastir sen :-D <3

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails