Sayfalar

17 Şubat 2011

DEAR MİNTİ

Sevgili Minti etkinlik tarifini eklemeyi atladığım için çoookkkk üzgünüm :(
Nazik bir şekilde hatırlattığın için çok teşekkür ederim....
Nedense sana içimden hep minticik demek geliyor sanırım blogunun adı bana bunu çağrıştırıyor....
Bu günkü postumu sevgili arkadaşım Minticik için ayırdım kendisinin etkinlik için gönderdiği tarifi eklemeyi atlamışım....

Ve geçikmeli olarak karşınızdaaaaa mandalina ve portakallı lezzetler adı etkinliğin 124. tarifi Mintininmutfağından " Portakallı Yaşpasata"

Mintinin bu tarifini sayfasında görmek için burayı....

Mintinin diğer tarifleri için burayı...


Mintiye gönderdiğim özür kartı için burayı ....


Katılımın için çok teşekkürler Minticim : )

PORTAKALLI YAŞPASTA

Malzeme listesi :
Pandispanyası için:
5 yumurta
1 su bardağı şeker
1.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sıcak su
Kreması için;
5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
6 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı tatlı yoğurt(labne yerine geçer)
1 paket vanilya
Portakal jölesi için:
2 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
1 yemek kaşığı mısır nişastası
3 yemek kaşığı tozşeker
Pastanın arası ve üzeri için:2 adet portakal ve 1 adet muz
2 paket kremşantiKeki ıslatmak için 2 çay bardağı kadar taze sıkılmış portakal suyu

Yapılışı:
1-Yumurta ve şekeri bembeyaz oluncaya ve kabarıncaya dek iyice çırpın.sıcak suyu ilave edin ve bir süre daha çırpın.
2-Unu ve kabartma tozunuda ilave edip çok çırpmadan karışıncaya dek karıştırın.Yağlanıp unlanmış tepsiye,yada kelepçeli kalıba döküp 175 derecelik önceden ısıtılmış fırında ilk 20 dakika kesinlikle açmadan pişirin.
3-Pişen pandispanyayı temiz bir örtünün üzerine ters çevirip soğuyana kadar bekletin..
4-Krema için tüm malzemeleri soğukken bir tencereye alıp iyice çırptıktan sonra,ocağa koyup sürekli karıştırarak pişirin.kıvam kazandığında altını kapatın.dilerseniz ocaktan aldıktan sonra 50 gr. kadar margarin ekleyip çırpabilirsiniz.
5-Soğuyan pandispanyayı ortadan ikiye bölün.Her iki parçayı da yaklaşık 2 çay bardağı sıkılmış portakal suyunun içine 1 yemek kaşığı kadar şeker ekledikten sonra ıslatın.Dilerseniz şeker eklemeyebilirsiniz.
6-Hazırladığınız kremanın yarısını pandispanyanın ilk katına dökün ve kaşık yardımıyla sıvayın.üzerine soyup dilimlediğiniz portakal ve muzları dizin.kalan kremayı meyvelerin üzerine dökerek yeniden düzleyin.ıslattığınız pandispanyanın diğer yarısını üzerine kapatın.
7-Kremşantiyi üzerindeki tarife göre hazırlayın.(Ben 2 paket krem şanti kullandım.)hazırladığınız şantiyle pastanın heryerini düzgünce kaplayın ve pastanızı dolaba kaldırın.
8-Portakal jölesi için;portakal suyunu,nişasta ve şekerle karıştırarak hafif kıvam kazanıncaya kadar ocakta tutun.Kaynadıkca rengi sararmaya başlayacaktır.İlk başta meydana gelecek olan bulanıklık sizi korkutmasın,siz pişirmeye devam edin.Jöleniz soğuduktan sonra pastanızı istediğiniz gibi süsleyin.Artan şantiyle de dilediğiniz şekilde süslemeler yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

15 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefisa bir pasta olmuş canım,ellerine sağlık..Portakallar ne kadar güzel görünüyorlar..

mutfagabuyrun dedi ki...

mintinin ellerine sağlık.harika bir ppasta.öpüyorum canım.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım olur böyle şeyler üzülme sen..
kolay günler değildi o zaman yaşadıkların..

YETENEK-SİZİN dedi ki...

ya çok güzel enfes bir görüntüsü var, bayıldım walla

mine dedi ki...

amanın nefis bir görüntü Mintim çocuklar gibi parmak parmak alıvermek geliyor içimden ellerine sağlık : ) Yıldızım oluyor böyle şeyler...

Serap dedi ki...

Cemre için yazdığınız güzel nota teşekkür ediyorum. Sizin de geçmiş doğum gününüz kutlu olsun. Hep sevdiklerinizle ve mutlu olun. Her şey gönlünüzce olsun. Sevgiler.

Begonvilli Ev dedi ki...

Tariflerinize bayılıyorum. Bizimle paylaştığınız için çok şanslıyız.

Mutfaknotlari dedi ki...

yıldızım nasıl güzel görünüyor o pasta öyle

Unknown dedi ki...

CANIM BİR ŞEY İTİRAF EDEYİM Mİ AMA GÜLMEYİN SAKIN:)İLK DEFA SENİN DÜZENLEDİĞİN BİR ETKİNLİĞE KATILDIM BİLMİYORUM NEDİR NE DEĞİLDİR.İLK GÜNDEN İTİBAREN BEN SONUÇ BEKLİYORUM YANİ.AMA ANLADIM Kİ SIRALAMA YAPILMIYOR SADECE TARİF YAYINLANIYOR:)ARTIK DAHA TECRÜBELİYİM...:))ÖPÜYORUM YILDIZ'CIM

Sevil Şahin dedi ki...

Canim ne iyi yapmisin kolay gelsin pasta da cook nefis mintinin ellrine saglik

Özgen dedi ki...

Çok güzel bir pastaaymış sevgili Mintinin ellerine sağlık sevgiler ablacım

Tümay Öztürk dedi ki...

İçine portakal girince tatlılar ne güzel oluyor di mi:) Ellerine sağlık...

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

yıldızzzzz bunun görüntüsü süperrrrrr
sona kalması kapanış için iyide olmuş
yapan ellere selamlar sanada teşekkürler

mintinin dünyası dedi ki...

:)
YÜZÜMDEKİ BU KOCAMAN GÜLÜMSEMENİN NEDENİ SEN OLDUN HEM DE BU SAATTE ABLACIĞIM.
RABBİM DE SENİ GÜLDÜRSÜN İNŞALLAH.
NASIL GÜZEL BİR JEST OLDU NASIL HOŞUMA GİTTİ ANLATAMAM.
HELE BANA GÖNDERDİĞİN KART YOK MU TEK KELİMEYLE ŞAHANE....
NE DİYEYİM GÖNLÜ ZENGİNİM İNANILMAZ NAİF BİR İNSANSIN SEN HERZAMANKİ GİBİ.

CANIM ABLACIĞIM HİÇ YAYINLAMASAN BİLE İNAN MÜHİM DEĞİLDİ.AMA SENİ DESTEKLEDİĞİMİ YALNIZ BIRAKMADIĞIMI YANINDA OLDUĞUMU VE OLACAĞIMI SÖYLEMEK ADINA HATIRLATTIM SADECE.
YAYINLAMAN ÇOK MUTLU ETTİ ELBETTE.

HAYIRLI GECELER DİLİYORUM.VE SENİ KOCCAMAAAAAAN ÖPÜYORUM:))

mintinin dünyası dedi ki...

HII.. BU ARADA BANA MİNTİ,MİNTİCİK, MİNTİ MİNTİ, MİNTİCİĞİM,MİNTİŞ...
MİNTİLİ NE DERSEN KABULUM.ÇÜNKÜ BAYILIYORUM.BUGÜN ARKADAŞIMA GÖNDERDİĞİM BİR MESAJDA BİLE "MİNTİ AİLESİNDEN SEVGİLER" DEDİM:))İHİ:))

BANA NORMALDE DE TAKILIRLAR ZATEN.KAYINVALİDEM "MİNTİİİİ AKŞAM NE YAPICAKSIN BAKALIM BİZE MUTFAĞINDAN" FALAN DER.BENİM DE HOŞUMA GİDER."MİNTİ SÜRPRİZ YAPACAK" DERİM BENDE.

YANİ ABLACIM NASIL İSTERSEN ÖYLE SESLEN SEN MİNTİNE.
ÖPTÜM SENİ

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails