Sayfalar

19 Şubat 2011

PORTAKAL KABUĞU ŞEKERLEMESİ

Portakal kabuğu şekerlemelerini yapalı bir aydan fazla oldu bir türlü ekleme fırsatı olmadı derken unutmuşum , akşam dolaptan bir şeyler alırken kavanozun içinde kalanlar gözüme ilişti...
Bu güzel tarifi sevgili arkadaşım sıcakpaylaşımlar ve muko71 de görüp görüntüsü ve uzun süre saklama imkanı olduğu için denemiş ve deneyenlerinde beğenisi almış bir tarif....
Portakallar henüz bol yapmaya ve saklamaya değer bir kez daha yapıp yazın dondurma servisin yanına veya keklerin içine ( ufalayarak ) koymak için bir kez daha yapacağım...



Tarif muko71 arkadaşım sayfasından aynen yayınlıyorum...
Ben ilk deneme olduğu için yarı ölçülerde yapmıştım ....

YAPILIŞI:
5-6 adet portakalın kabukları soyulur. 24 saat suda bekletilir.(fırsat buldukça suyunu değiştiriniz)
Tencereye soğuk su koyarak içine kabuklar atılır ve 5 dakika kaynatılır. Bu işlem bir kere daha tekrarlanır. Suyu süzülür.
Kabuklar isteğe göre dilimlenir. Kabuklar tencereye konulur ve aynı hizada su ilave edilir. 3 su bardağı şeker katılarak suyunu çekene kadar kaynatılır.
Kaynamaya başladığı sırada 2-3 damla limon suyu ilave edilir. Ilıdıktan sonra toz şeker yada eritilmiş çikolata ile süslenir. Bir gün dışarıda bekletilip kurutulur.
Cam kavanoza koyarak buzdolabında veya derin dondurucuda keklerinizde kullanılmak üzere saklayabilirsiniz.
Afiyet olsun..........

33 yorum:

mine dedi ki...

kih kih ben de mine şekeriyim ama bunların rengi çok güzel ve hemencecik bir tane alıvermek istiyor : )
güzel bir hafta sonu dileklerimle...

Elifin Terazisi dedi ki...

Aaa pişşti, ben de şimdi yayınladım. Ellerine sağlık bu yöntemlede yaptım arşivde yayınlamayı bekliyor.

Elifin Terazisi dedi ki...

Bir gün de karşılıklı tadarken pişti oluruz inşallah, öptüm canım:)

anneanneninemekleri dedi ki...

Gerçekten güzel bir şeker olmuş.En kısa zamanda deniyeceğim,ellerine sağlık,sevgiler

Sevtap dedi ki...

İlk defa duydum bende denemek istiyorum değişik bir tat olabilir.Ellerine kollarına sağlık çok güzel görünüyorlar arkadaşım.

hanife dedi ki...

eline sağlık Yıldızcım pek güzel görünüyorlar

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlık..
bende yapacağım ama bir fırsat bulamadım:(
inşallah yaparım dimi:)

nesrin dedi ki...

Cok güzel bir tarif, ben de denemek isterim, sevgiler...

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

harika bir tarif geçengün bir arkadaşımızda görüp defterime not almıştım. yapanında yayınlanında ellerine sağlık:)

yedirenk dedi ki...

Canım şekerlemelerin çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

hımmm...mis gibi,
ellerine sağlık canım benim.

sevgilerimle...

Yeşim dedi ki...

Bunlar çerez yerinede yenir ya hu:)
bir ben kaldım bu şekilde denemeyen galiba?
Ellerine sağlık canım.sevgiler.

memolininannesi dedi ki...

üşenmesemde yapsam yesem sunlardan... cok hoslar valllahı..elınıze saglık

Limon çiçekleri dedi ki...

Ya çok güzeller bende yapmak istiyorum.Harika!

sihirlirloklava dedi ki...

eline sağlık...ben de geçen sene yapmıştım...sevgiler..

Unknown dedi ki...

YILDIZ'IM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ BUNLAR KEKLERE NE KADAR DA GÜZEL OLUR BENDE DENERİM İNŞALLAH HEP DIŞARIDAN ALIYORUM ASLINDA EN SAĞLIKLISI.ÖPÜYORUM KARDEŞ BLOGUM:))

mintinin dünyası dedi ki...

ablacığım bu ne güzel bir fikir böyle.
bak sen benim hamarat muko'ma:)onun fikrine senin ellerine sağlık.ben de denesem mi acaba??bakalım,nasip.
çok öptüm ben yıldız ablamı.sevgiler.

Gülcan dedi ki...

harihka görünüyorlar ellerinize sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

canımm ellerine sağlık ve Allah afiyetle yemeyi nasip etsin inşallah bu arada çok kadir şinasssın adımı zikredip yayınlamışsın çok teşekkür ederim sevgilerimle esenkal

lezzet sarayı dedi ki...

çok güzel fikir.ellerine sağlık.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık bu tarifi bayağı görmeye başladım artık yapsam diye düşünüyorum sevgiler...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Bende şimdi elifin terazisinde gördüm.Güzel bir fikir bu.
Sevgiler:)

Egeden Tarifler dedi ki...

Çok hoş görünüyor, eline sağlık Yıldızcım.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Yıldız,
Portakal kabuğu şekerlemeleri nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Eminim mis gibi kokusu ve bu capcanlı rengi ile her kek ve tatlıya lezzet katacaktır.

aslı dedi ki...

Farklı bir yöntemle ben de yapıyorum. Bütün bir sene de bolca kullanıyorum.
Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

uzun süredir yapmak istediklerim arasında ama bir türlü fırsat almadı.ellerine saglık.

Nil dedi ki...

Elinize sağlık. daha dün eşim portakal soyarken bu tariften bahsediyordum ona:)

balböcükleri dedi ki...

ay bayılırım ben bunaaaa.bide çikolataya batırılanlar var oda nefisss

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Her kış mutlaka yaptığım şekerlemeler Yıldızcım çok güzel bir lezzeti oluyor herşeyede çok yakışıyor ellerine sağlık canım sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ellerine sağlık Sevgili Yıldız, yapılan her tatlıya, keke, kurabiyeye çok yakışan şekerlemeler bunlar... Sıcacık sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

yıldızcım ellerine sağlık bende çok seviyorum bunları:)

muhabbetsofrasi dedi ki...

şurubunu fazla tutsak reçel niyetine yeriz herhalde dimi :)

eline sağlık

muhabbetsofrasi dedi ki...

şurubunu fazla tutsak reçel niyetine yeriz herhalde dimi :)

eline sağlık

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails