Sayfalar

8 Mart 2010

ÇİĞDEMLİ PİLAV

Değişik bir pilav yapmanız gereken sadece şehriye yerine çiğdemleri kavurmak.....
Malzemeler :

Pirinç

sıvıyağ ( normal yapışınızdan biraz eksik kullanın çünkü çiğdem zaten yağlı ağır olabilir )

3-5 damla limon suyu ( renginin beyaz ve tane tane olması için )

1 adet kesme şekeri ( daha lezzetli olması için )

Yapılışı :

Bidiğiniz gibi pilavı pişiriyoruz...

Tek fark şehriye yerine çiğdemleri kısık ateşte sıvıyağla kavurmak...

Afiyet olsun.........

Not : Bazı arkadaşlarım bu tarifi verince çiğdem nedir diye sormuş....

Çiğdem ayçiçeği demek .... Biz Ege'liler ayçiçeğine çiğdem deriz :) Kuruyemişcilerde hazır ayıklanmış küçük torbalar içinde satılıyor....

7 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Yıldız'cım çiğdem dediğim çekirdek midir:? Çok enteresan bir tarif olmuş. vallahi tebrik ederim. Sevgiler

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.çiğdem ne oluyor acaba.sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
Dünya kadınlar günün kutlu olsun
iyi haftalar
sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Yıldız'cığım canım benım bende önce pialvın ıcınde çiğdem neresınde dıye bakındım:)egede çekirdege çiğdem dıyorlardı değil mi:)çok değişik olmus canım ellerıne saglık.

Şehnaz dedi ki...

yıldızcım bende çiğdemin ne olduğunu yeni öğrendim......çok farklı olmuş..ellerine sağlık canım..seninde kadınlar günün kutlu olsun.....sevgiler canım...

bilge dedi ki...

hiç denemedim ama muhakkak deneyeceğim yıldızcığım ellerine sağlık canım sevgiler...

sessiz kelimeler dedi ki...

ben blog isminize bayıldım elinize emeğinize sağlık bende yeniyim desteğinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. sayğılarımla

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails