Sayfalar

19 Ocak 2010

BODRUM KURABİYESİ ( ZEYTİNYAĞLI )

Tarifi lezzetçi sitesinde gördüm bana tanıdık gelen bu tarif rahmetli anneannemin Bodrum pastasının hemen hemen aynısıydı tek fark kabartma tozu yerine karbonat vanilla yerinede limon veya portakal kabuğu rendesi konması....

Sanırım klasik bir tarif ve yöreye göre ismi değişiyor...
Tarifi sitede yazdığı gibi şekillendirdim ama çok patladı çatladı kurabiyeler ben de anneannemden bildiğim gördüğüm gibi şekillendirdim daha iyi oldu......
Üç tepsi çıkıyor bu tariften kalabalık misafir grubunuz geldiği zaman rahatlıkla yapabilirsiniz...

Malzemeler :
3 yumurta (1 tanesinin sarısını ayır )
1 bardak zeytinyağı ve tereyağ karışımı
1 bardak yoğurt
2 kabartma tozu
1 pk vanilya
1.5 bardak şeker
aldığı kadar un

Yapılışı :

Yumurtaları toz şekerle bir miktarda çırpın.
Eriterek kızartığımız tereyağı ve zeytinyağı karışımını, yoğurtu ekleyip çırpın.
Elenmiş un vanilya ve kabartma tozunu ekleyip ele yapışan bir hamur yapın.
Hamurun elinize yapışmaması için elinizi sıvıyağa batırıp, avuç içini dolduracak büyüklükte parçalar alın. Tepsiye ararlıklı olarak dizin.
Üzerlerine ayırdığınız yumurta sarısını sürüp arzuya göre üzerlerine fındık yada ceviz batırıp önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin




Bu şekilde yuvarlayınca çok çatlıyor ama tabi bu da bi seçenek nasıl beğenirseniz....

Afiyet olsun.............

16 yorum:

GÜLSÜM dedi ki...

AH CANIM POFİDİK POFİDİK ÇOCUKLUĞUMUN KURABİYESİ.... ÇOK SEVERİM... ELLERİNE SAĞLIK..

Adsız dedi ki...

selam cicim,
maglesef ben bunu hic anneanemin ellinden tadamadim bu yönden cok sanslisin cok isterdim bu tarifi denemeyi ama firinin kapagi gecenlerde bi acildi dannnnk diye yere düstü icindeki yayi kirilmis, tamir olmasini bekliyorum bu tarifi simdiden favorilerime ekledim
seni kocaman öpüyoruz by cicim
diki35

mandalincikmazi dedi ki...

Ben sana yaparım cicim gelince üzülme sen hem o kadar çok çıkıyorki çoluk çocuk anca yeter bize :))

nohut oda dedi ki...

şekilleri ne hoş olmuş
elleinize sağlık..

Sevil Şahin dedi ki...

yıldızım ellerine saglık nefis olmuş valla şimdi tam çay saatim olsada yesem hadi yolla banada :))

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Ne güzel şekil vermişsin....

Şehnaz dedi ki...

harika bir gçrüntü..ellerine sağlık canım..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Maşallah hızına yetişemiyorum.
Ne güzel sık sık sayfanı güncelliyorsun.
Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine sağlık.

lezzet sefasi dedi ki...

mis gibi zeytinyagi kokusu olur bu kurabiyenin.
Benim rahmetli annenem, vanilyada koymazdi,portakal kabuguda.Misgibi zeytin yagi kokardi birde yumurta kokardi.Ama oyle kotu bir yumusrta kokuus deyil.Miss gibi koy yumurtasi.Tesekkurler canim sayende cocukluguma dondum bir an .ellerien saglik
Sevgiler,
sefa

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Çatlaması bile harikaa olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar hemde bereketlilermiş 3 tepsi ne güzel:)
ellerinize sağlık,teşekkürler.

Esra dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık...

yaşamdanyapraklar dedi ki...

çok güzel bir tarif öğrenmiş oldum, teşekkürler
sevgiler selamlar

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşım resimleri beğenmenize sevindim masa üstünüzü güle güle kullanın yine beklerim sevgiler www.nesice.blogcu.com

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bugün bu kurabiyleri yaptim.Sonuc mükemmel...Gerci 1 paket kabartma tozu 1,5 t.kasik karbonat koydugum icin biraz fazla kabardilar ama tadi güzeldi...Hemen tarifi Türkiydeki anneme ve kizkardesime verdim....
Birde lezzetcinin sayfasinda bu kurabiylerin neden kars pastasi adi aktinda olduguna bir anlam veremedim.Pastanelerdede bu ad altinda satilmiyor galiba...Neyse bende defterime zeytinyagli kurabiye diye yazdim....Tesekkürler

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

Selam canım elıne sağlık

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails