Sayfalar

11 Ocak 2010

TUZLU KURABİYE




Farkındayım genelde tatlı kurabiyeler yapıyorum hatta çok sık kek yapıyorum :)


Biraz pratik olduğundan dolayı birazda keki çok sevdiğimden dolayı bir de kek işte canımmm çayın yanına çok yakışıyor :)


Sadesi,kakaolusu,cevizlisi,havuçlusu,damla çikolatalısı,kuru üzümlüsü vs.vs... bu liste uzar gider . Ama bugün tuzlu kurabiye yaptım.

Malzemeler :
2 yumurta ( birirnin sarısını üzerine sürmek için ayır )
1 çay bardağı sıvıyağ
½ paket margarin
1 çay bardağı yoğurt
1 pk kabartma tozu
aldığı kadar un ( Ben Sinangil unlarından kullandım )
Üzeri için :
yumurta sarısı
susam veya çörek otu
Yapılışı :
Margarini eritip soğutup diğer malzemelerle birlikte yoğuruyoruz....
Buz dolabında yarım saat dinlendirip merdane yardımı ile ½ cm kalınlığında açıp kurabiye kalıplarıyla yada bir bardak yardımıyla şekller çıkarıyoruz..
Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam yada çörek otu serpiyoruz..
Önceden ısıtılmış orta sıcaklıktaki fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar fırınlıyoruz...
Afiyet olsun..........

4 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Çiçeklerinden bir tane aldım...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Yıldız,
Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Ben tuzlu kurabiyeleri de çok seviyorum.

Sevil Şahin dedi ki...

HIMM NEFİS BALIM ELLERİNE SAGLIK ÇAYLA SUPER GİDER
AFİYET BAL OLSUN
SEVGİLER

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis olmuşlar ellerine sağlık

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails