Sayfalar

15 Ocak 2010

BOYOZ

İzmir' in sabah kahvaltısıdır boyoz.... mutlaka sabah işe gidenler bir kaç tane alır..... yanınada haşlanmış yumurta ......Yumurtaların üzerine tuz ve karabiber serpiştirilir boyozcu bir şov edasıyla.....sonra mı ? sonra güzel İzmir'in o misss gibi Deniz kokusunu içine çekerek yanındada bir bardak çay ile güne başlarsın yada alırsın boyozlarını gidersin işine paylaşırsın iş arkadaşlarınla o da mutlaka almıştır ama paylaşmanın tadı farklıdır ...Ismarlarsın çayları açarsın boyoz paketini başlarsın kahvaltıyla güne....



Malzemeler:


2 su bardağı un
1 çay bardağı ayçicek yağı
1/2 çay bardağı su
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı tahin
1 tatlı kaşığı tuz
100 gram tereyağı
Üzeri için;
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı süt
Yapılışı:
1. Çicek yağının yarısı, yumurta, tahin , tuz ve suyu iyice karıştırın.Üzerine unu ilave ederek ele yapışmayacak bir kıvamda yoğurun.Hamuru 2 saat dinlendirin.Hamuru tezgaha alın.Elinizi kalan çicek yağı ile yağlayın.Hamuru iki elinizke inceltebildiğiniz kadar açın.Bu arada eliniz sık sık yağlamayı unutmayın.Hamuru rulo şeklinde sarın, üzerini streç filimle kapatıp bir gece buzdolabında bekletin.

2.Soğuk tereyağını iki yemek kaşığı unla birlikte açın.Buzdolabından çıkardığınız hamuru merdane ile açın.Üzerini artı şeklinde kesin.Hamurun yarısına tereyağını yerleştirin.Hamurun diğer yarısını yağın üzerine kapatıp kenarlarından bastırarak yağın tamamen içerde kalmasını sağlayın.Buzdolabında bir saat bekletin.Hamuru tekrar açın ve elde ettiğiniz dikdörtgenin dar olan her iki kenarından tutup uç uca gelecek şekilde ,ortaya dogru katlayın.Kat yeri arada kalacak şekilde tekrar ikiye katlayın.Hamurun üzerini kapatıp 30-40 dakika bekletin.

3. Hamuru küçük bezelere ayırın.Bezenin bir tanesini elinize alın.Daire şeklinde iki parmağınızla inceltin.Kenarlarından büzerek ortada toplayıp yağsız tepsiye ters çevirin.Üzerine yumurta ve sütü birlikte çırparak sürün.

4.Önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin.Fırından çıkarıp servis tabağına alın.Haşlanmış yumurta ile birlikte servis edin.

Tarif alıntıdır.
Afiyet olsun.

4 yorum:

GonulunceLezzetler dedi ki...

Bir kaç sene önce tatil dönüşü izmirdeki akrabalarımıza uğramış bir gecede kalmıştık...Sabah uyandığımızda dışarıdan boyozzzzzz sesini duymuş anlıyamamıştım...Ev sahibi kahvaltıda bize ikram ettiğinde tadmış ve çok beğenmiştim...bu güzel bir anı olarak kalmıştı haralarımda...Yazınızı okuyunca sizlerle anımı paylaşmak istedim...
Boyozunuz harikaaa olmuş ellerinize emeklerinize sağlık...
Sevgiler...

lezzet sefasi dedi ki...

Izmir imin ilk gevreyi sonra boyuzu aklimdan cikmayanlar.Yazin tatilde her firsata boyozu konuk ederim sofraya.Bir kac defa yapmak istedim lakin o aliskin oldugum lezzet i bulalamistim.Umarim bu siizn tarif benim boyoz ozlemimi giderir.Bi IZMIR li olarakdan Tesekkurler
Sefa

GÜLSÜM dedi ki...

İLK KAVAK YELLERİNDE DUYDUM MERAK ETTİM SONRA BLOGDA BİRİSİ YAYINLADI AMA ZAHMETLİ BİŞEYE BENZİYORDU... İLK FIRSATTA DENEMEK İSTİYORUM MERAK EDİYORUM AMA İZMİRE GELİNCE Mİ YESEM:))

ebru dedi ki...

Offf off offf... Ne diyim ki valla boyoz deyince akan sular durur. Sabahın erken saatlerinde - ki boyoz'u yemek için 6'da kalkıldığı zamanları biliyorum - kalkılır, yanında da yumurtayla bir güzel oturulur, yenilir. Hele yanında da üzerine zeytinyağı gezdirilmiş tulum peyniri ve bir bardak da taze demlenmiş çay varsa değmeyin keyfe doğrusu. Bir anda beni o tarafa götürdünüz, çok sağolun :))

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails